Waarom zijn bbguns illegaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat nederland een zeikend kutland is...
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
niet mee eens. het zou een heel vervelende jan boel worden, als iedereen met imitatiewapens zou gaan rondlopen. denk dat het aantal echte schietincidenten dan ook zou toenemen, omdat op zo'n wapen gereageerd kan worden door iemand met een echt wapen. denk bijv aan de politie.

Antwoorden (3)

In verkeerde handen kan je er iemand flink mee verwonden. Ook lijkt het teveel op een echt pistool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als een wapen voor afdreiging geschikt is, dat wil zeggen, als een wapen te veel lijkt op een echt vuurwapen, valt het onder de Wet Wapen en Munitie en is het in deze wet verboden gesteld.

BB guns lijken vaak op echte vuurwapens. Een leek en vaak ook specialisten kunnen op een afstandje niet zien, dat het geen echt vuurwapen is. Daarom zijn ze in Nederland verboden.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ze wel gewoon bestellen bij dropshippers zoals focalprice.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
ja, klopt en ze worden soms ook wel als prijs uitgedeeld op de kermis. echter dit betekent nog niet dat ze legaal zijn. denk dus goed na, voordat je iets bestelt of aanpakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de bb guns op kermissen zijn eigenlijk altijd legaal daar ze niet op het echte werk lijken uitzonderingen daar gelaten natuurlijk
Er zijn verschillende redenen.

Ten eerste: Omdat het flink wat gewonden kan bezorgen, ik heb me zelf daar per ongeluk mee geschoten en had 2 weken lang een rode punt.
Ten tweede omdat het veel te veel op een echte pistool lijkt (ligt eraan welke model je hebt). Hiermee kunnen mensen gebruik van maken om bijvoorbeeld mensen te chanteren en te bedreigen.

Ik hoop dat mijn antwoord heeft geholpen. :-)