waarom wordt er niet op stoepen gestrooit ?

Ik zeg écht veel mensen vallen.
Ook met de fiets, het is gewoon 1 grote ijsbaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stoep voor mijn huis maak ikzelf altijd meteen schoon na een sneeuwbui. Er is dan goed op te lopen en geen zout nodig!

Het beste antwoord

Omdat ze nu al te kort aan strooizout hebben... Laat staan als ze ook nog eens de stoepen zouden doen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

al het strooizout is opgeeist door de overheid. Alleen rijkswaterstaat kan dit gebruiken

Vooral op betonnen ondergronden is het ongelooflijk gevaarlijk. Veel mensen onderuit zien gaan. Sommige mensen gooien er warm water overheen en beseffen niet dat het een half uur later in ijs is verandert...ook lekker snugger
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedereen op het verkeerde been word gezet en er vanuit gingen dat opwarmen van de aarde direkt begon toen het boek uitkwam.En er dus al 2 jaar achtereen een strenge winter is hebben ze te weinig zout gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onbegonnen werk voor de gemeentes om alle stoepen te strooien,ze komen ook hier niet eens in de binnenwegen.
Het is de plicht van iedere burger om zijn/haar stoep sneeuwvrij te houden.
Nu pas kun je goed zien wie dat wel en wie dat niet doet.
Strooizout is bijna nergens meer te koop,maar wij hebben gewoon een paar pakken keukenzout gekocht,en dat werkt ook enigzins.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat had je niet moeten schrijven van dat keukenzout omdat ik vorige week geen keukenzout voor mijn eten had en in de supermarkt was al het zout uitverkocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout, het is de plicht van de gemeente. Uitspraak 1986, bestuurders kunnen de burger niet dwingen, dat is een vorm van slavernij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon grint op je stoepje gooien +
Waarom niet?
Omdat je als burger de (morele) verplichting hebt om zelf de stoep voor je huis sneeuwvrij te maken/houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon onbegonnen werk.
Eerst en vooral staan er voor de strooimachines op veel plaatsen te veel geparkeerde auto's in de weg.
Ten tweede moet de gestrooide zoutlaag goed opengereden worden om zijn volledige werking te hebben en op een voetpad is dit niet het geval.
En.....misschien nog het voornaamste: iedere burger is verplicht zijn eigen voetpad vrij te houden van zaken die hinderlijk zijn voor de voetgangers. Dus..... zekerlijk zelf ijsvrij maken als het kan !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had het laatst toevallig in de krant gelezen of op de radio gehoord. Dat er niet op de stoep gestrooid wordt komt door twee dingen. Nummer 1 ze kunnen het niet en nummer 2 ze willen het ook niet.

Zoals iedereen weet is het strooizout bijna op. Dit wordt nu aangevoerd uit andere landen, en wanneer deze (beperkte) lading zout aankomt in Nederland wordt het zout verdeeld. Eerst is de Staat (lees: rijkswaterstaat) aan de beurt, omdat zij het het belangrijkst vinden dat de snelwegen en dergelijke plekken het eerst en vooral moeten worden bestrooid. Daarna zijn de provincies aan de beurt, deze doen hetzelfde op de grote wegen waarvan zij het belangrijk vinden dat die (zo veel mogelijk) ijsvrij zijn. Pas dan mogen de gemeenten de restjes komen ophalen. En van deze drie overheidsinstellingen is de gemeente de enige die zich ook maar een beetje om de stoep in jouw straat bekommert.

Afgezien van het feit dat ze het niet kunnen, willen ze het ook niet. Wanneer er oneindige voorraden strooizout beschikbaar zouden zijn, dan zouden ze dat evengoed nog overal moeten strooien, wat zelfs in een kleine stad al een hels en duur karwei is. Waarschijnlijk is de sneeuw alweer weg door de dooi voordat ze door de hele stad zijn geweest. Om er daarna achter te komen dat het na 2 dagen weer opnieuw gaat sneeuwen.

Is ook niet een manier waarop je wilt dat je belastingcentjes worden besteed (-_-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedere burger de morele plicht heeft om zijn of haar eigen stoep schoon te maken na een sneeuwbui wordt er niet gestrooid.
Na de sneeuwval van afgelopen nacht heb ik de stoep/trottoir schoon gemaakt en nu ligt er geen sneeuw op dus zout is overbodig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie veel reacties over stoepen, ja ieder z,n eigen stoep, das goed en da,s mooi. Maar er zijn buurten met meer stoep zonder huizen, dan stoep waar huizen bij staan.
Hoe gaan we dit aanpakken? De straten worden bij ons in de buurt echt niet gestrooit, je kan wat de gemeente betreft plat op je bek gaan. Alleen wat doorgaande straten.

Er is maar een ( 1 )reden, geld.
Dit zou nooit een reden mogen zijn, maar is het wel.
Minachting voor je inwoners vindt ik dit, zo van, je zoekt het maar uit.
Ze kunnen er zeker heel veel aan doen. Waar zijn de mensen die in de lente, de zomer en de herfst de straten vegen, de plantsoenen bijhouden?

Belasting innen, dat vergeten ze niet, maar ja, het blijven ambtenaren, inspelen op problemen is niet hun sterkste kant.
HET KOMT OOK ZO VAAK VOOR HE. ZO,N WINTER, JE KAN NATUURLIJK NIET AAN DE GANG BLIJVEN, TOCH...?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zoals in diverse steden bakken staan in de herfst voor het ruimen van bladeren wordt er ook van iedereen verwacht dat ie zijn of haar handen uit de mouwen steekt en meehelpt met sneeuw ruimen.

Ze komen toch ook niet bij mij stofzuigen!