Wat moet je doen als je vriendin roddelt over een andere vriendin ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (12)

Tegen jou bedoel je? Gewoon zeggen dat je er niet van gediend bent. Jullie zijn samen vrienden en wil het graag zo houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeggen dat je dat niet prettig vindt, omdat je het niet netjes vindt achter iemands rug te praten.
Daarbij kun je aangeven dat je je er ongemakkelijk bij voelt omdat je zo het gevoel krijgt dat ze ook negatieve dingen over jou vertelt achter jouw rug om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je afvragen of ze bij die andere vriendin niet roddelt over jou.Zeg haar dat je het niet prettig vind het over die vriendin te hebben waar ze niet bij is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt eraan, als je het graag wilt horen zou ik gewoon luisteren.

Ik zou er zelf wel moeite mee hebben. Ten eerste omdat als zij al tegen jou roddelt over een andere vriendin, zij tegen die andere vriendin ook wel eens kan gaan roddelen over jou.
Ten tweede omdat de vriendin er uiteraard niet bij is om zich te verweren.

Wat kun je er aan doen:
Je kunt vriendin 1 vragen ermee op te houden en je kunt vriendin 2 vertellen wat vriendin 1 over haar te zeggen heeft.
Kans is dan wel dat je één of beide vriendinnen kwijt raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
noem je dat vriendinnen? gewoon zeggen: ik weet dat je onzeker bent maar zo gaan we niet met elkaar om toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat ik altijd zeg is : ik kies geen partij tussen jullie, zeg die roddels tegen haar zelf maar tegen mij heeft het geen zin want ik kies geen kant (A) ik doe dat sinds een paar maanden en zo word niemand boos op mij als er wat mis gaat xD

succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Rozekruisers hebben één hele goede regel en dat is spreek nooit over anderen als ze er niet bij aanwezig zijn, dat zou gemeengoed moeten worden... Wat ik je kan adviseren, doe er niet aan mee, loop ervan weg... Zeg niets, maar distantieer je ervan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen dat ze het gewoon in het gezicht van die andere vriendin moet zeggen of zwijgt. Weet je..mensen praten met je..maar ook over je...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt er aan wat haar doel is met roddelen.Soms is t om de ander zwart te maken,soms om iemand juist te helpen,zoals raad vragen,bv hoe iemand te kunnen helpen.Zo zijn er verschillende intenties.Vind je t toch niet prettig,kan je dat natuurlijk altijd zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het een echte vriendin is, moet je haar gewoon kunnen zeggen dat je dat niet leuk vindt, dat ze roddelt.
Als ze boos op je wordt, is het geen echte vriendin, dan kun je beter een ander vriendinnetje zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou er zeker wat van zeggen want zo ga je niet met vriendinnen om
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eerlijk zijn en haar erover aanspreken.
confroteer haar ermee.
dan merk je van eigens of de roddels waar zijn .
oja en een "vriend/vriendin" roddelt niet