waarom heeft een sneeuwpop altijd een bezem??

Ik zag net sneeuwpoppen staan met allemaal een bezem. Waarom eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Antwoorden (12)

Om te zorgen dat de pop het niet koud krijgt, wordt hij voorzien van een sjaal om zijn nek. Vaak offert de maker zijn exemplaar hiervoor op. En ten slotte, om hem wat te doen te geven, krijgt hij een bezem, die in zijn zijkant wordt gestoken.

Dus dan heeft die wat te doen als die zich verveelt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn sneeuwpop (2,5 meter, gemaakt met een ladder erbij) had geen bezem.

Waarschijnlijk omdat de sneeuwpoppen werden gemaakt door mensen die de straat schoon aan het bezemen waren en dus vast die bezem in de handen hadden. Daarnaast maak je met een accessoire veel duidelijker dat het een mens vorm is, ogen tekenen in sneeuw is lastiger dan het lijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien hopen de mensenkinderen die een sneeuwpop maken dat ie 's nachts tot leven komt en de sneeuw op de stoep wegveegt ... dan is het handig als ie een bezem bij de hand heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer van het minnetje, dit was het antwoord dat ik ook in mijn hoofd had. +1 erbij van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je ter compensatie van de minnetjes, ik vind het een leuk antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank aan de plussers ... dat compenseert de minnetjes weer.
Ik begrijp niet dat sommige mensen een luchtig antwoord op een luchtige vraag niet waarderen.
Het leven is een stuk aangenamer als je het allemaal niet zo serieus neemt. Toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gisterochtend met een bezem geprobeerd,maar dat lukt van geen kant! Maar ik ben dan ook geen sneeuwpop. Dus geen schoon stoepie,maar wel een plusje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
De antwoorden hierboven zullen allemaal kloppen, maar er zijn mensen die daar nog een veel diepere betekenis aan hechten: "De bezem, gemaakt van hout en stro betekent dat Jezus geboren is en is gestorven om ons van onze zonden
te bevrijden". Moet kunnen...
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb daar even gezocht op 't woord 'broom'. Kon 't niet vinden... Welke passage moet ik hebben?
AWM
14 jaar geleden
Ik kan het ook niet meer vinden :)
Nou ja, lamaar is ook grote onzin...
Hij heeft net al die sneeuw rondom zich opgeveegd... is het je niet opgevallen dat het rond elke sneeuwpop met bezem netjes aangeveegd en van sneeuw ontdaan is?

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een sneeuwpop is familie van de heksen... Vandaar...

Wat is een heks zonder bezem...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een sneeuwpop altijd een bezem heeft, is om het plaatje helemaal compleet te maken. Het oogt gewoon beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk door de invloed van de Donald Duck. Kwik Kwek en Kwak maken ze al jaren zo.
Met een bezem erbij lijkt het ook meer alsof ie armen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het nu eenmaal bij een sneeuwpop hoort,net zo als kooltjes als ogen en een wortel als neus en mond
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die dan in de buurt was (om de stoep te vegen), qua formaat goed bij een sneeuwpop past, en 't de pop 'menselijker' maakt, en 't direct een ramp is als ie gejat wordt... Op een 2e-hands markt krijg je ze voor een prikkie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sneeuw hoort een bezem om je straatje te vegen ,en de sneeuwpop heeft de bezem" binnen handbereik"..als je de bezem weer nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
om de straat sneeuwvrij te maken natuurlijk