Wat zijn nou eigenlijk rot vragen?

Je heb wel eens van die vragen dat je denkt, wat moet ik er mee? En bij andere vragen veer ik overeind en begin direct op knoppen te drukken! Maar waarom is het soms een rot vraag?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
2K

Het beste antwoord

Rotvragen zijn vragen die wrevel bij me opwekken of me herinneren aan iets dat me verdriet deed of me op een andere manier met mezelf confronteren.

Wrevel kom ik tegen bij repeterende vragen (hier op GV) en té flauw voor woorden grapjes en zo. Wrevel kom ik ook tegen bij vragen die verkeerd zijn beantwoord zonder dat je nog de mogelijkheid hebt om daar iets tegen te doen.

Herinnering aan verdriet (of andere confronterende vragen, zoals herinnering aan eigen onmacht of fouten) nodigen uit tot reflexie. En hoewel ik de vraag in eerste instantie als 'wat een [uhm] vraag, zeg!' zal ervaren, vind er meestal wel een herwaardering plaats als ik in staat ben geweest om me te bezinnen op vraag, op mijn reactie er op en op een antwoord (dat in zo'n geval meestal niet gegeven wordt door mij ;-) )
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bijzonder antwoord van jou. Er zitten altijd wat vervelende vragenstellers tussen, dat dat wrevel opwekt is begrijpelijk, dat heb ik ook wel eens, zeker als een vraag al gesloten is. Maar sinds kort kan dat persoonlijk buiten de vraag om. Een antwoord geven op een vraag moet je als een uitdaging zien, dat is hier het spel. Wat bedoel je :dat meestal het antwoord niet gegeven wordt door jou zelf? je kan me ook prive antwoorden. groeten.

Andere antwoorden (8)

bijvoorbeeld gesloten vragen die je niet ontwijkend kunt beantwoorden
(en dan bedoel ik niet 'gesloten' op deze site)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een vraag is bijvoorbeeld rot als het confronterend voor jezelf is.,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Met de billen bloot, wil natuurlijk niemand, maar het is wel een stukje ervaring. OOk dat is soms nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nodig is anders dan leuk.
Ik vind iets een rotvraag als ik twijfel over het antwoord.

Ja, nee of een mooie tip... als ik zo kan antwoorden ben ik er blij mee. Zodra ik me moet gaan indekken, toch nog wel gaten in mijn eigen mening denk te zien.... tja... dan valt de vraag voor mij onder de rotvragen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jij kan in 5 zinnen veel zeggen!
Domme vragen, en aangezien die niet bestaan kan ik er geen geven. Wat betreft het niet bestaan van rotte vragen kan ik misschien mededelen dat degene die ik aan het beantwoorden ben dat toch wel aardig benadert. :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op iedere rot vraag is een goed antwoord mogelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het een bepaalde perceptie vereist niet voor iedereen.
Een vraag die gesteld word door diverse mensen die je meerdere malen al hebt beantwoord?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een rotvraag is zoiets als een vraag op een tentamen..dan baal je ook ontzettend dat je niet op het antwoord kan komen en niet de middelen tot beschikking hebt om erachter te komen. Dat je naar bed gaat en het antwoord niet weet, terwijl je je er zo in hebt vastgebeten dat je erover droomt..
DAT is nu een rotvraag..

En ik kan het weten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een rot vraag is zeer persoonlijk, een vraag die voor mij rot is hoeft dat voor jou niet te zijn.
vraag mij iets persoonlijks over iets waar ik nog aan mag werken maar nog niet de moed toe heb en ik noem het een rot vraag, zodra ik genoeg moed heb vind ik het een interressante vraag, zodra ik dat persoonlijke stuk getransformeerd heb doet je vraag mij niets meer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het leven is een grote lange les waar we nooit een voldoende voor zullen krijgen omdat de les nooit eindigd, zo ook de vraag waar het beste antwoord niet voor bestaat al doen we nog zo ons best. ed
Dit hangt van het moment waarop die vraag gesteld is af. Op een examen vind ik rotvragen de vragen waarop ik het antwoord niet weet. Rotvragen vind ik ook vragen die mij in verlegenheid brengen. Maar specifiek voor deze site vind ik rotvragen de vragen waaraan ik mij mateloos erger. Dit kunnen zijn: racistische vragen; overbodige vragen; vragen die om de een of andere manier kwetsende antwoorden oproepen, vragen die gesteld worden om de vraag en niet om het antwoord; de vragen die (zelfs op deze site) net zo makkelijk op te zoeken als te stellen zijn en de vragen die eigenlijk alleen maar uitnodigen tot onzinantwoorden. Eigenlijk een heleboel dus, maar gelukkig is er ook nog de categorie goede vragen!