* wees duidelijk in wat je wilt zeggen/wat je boodschap is, maak er geen heel l*lverhaal om heen wat niets met het onderwerp te maken heeft.
* verwerk humor in je speech (geen probleem voor jou denk ik zo)
* maak de speech niet te lang, of je moet er echt van overtuigd zijn dat je speech zó boeiend is dat mensen er naar willen blijven luisteren.
* oefen je speech vaak, voor de spiegel zodat je op je houding en gezichtsuitdrukkingen kan letten en kan oefenen. En laat m ook aan anderen horen. Doe vervolgens ook wat met de (eventuele) kritiek die je van hen krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je schrijft een belabberde speech en je laat hem uitspreken door een briljant spreker en niemand merkt dat die speech belabberd was...

Dus de spreker maakt of breekt een speech... Dus maak je niet druk om wat er staat of opgeschreven is, hoe je het brengt maakt het briljant of belabberd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is ook zo.. zolang de spreker kan entertainen is het al gauw goed..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan wel entertainen..maar weet niet de juiste woorden te vinden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de slechtste spreker zou wel eens de meest eloquente kunnen zijn, doordat hij precies zijn boodschap kan overbrengen, ook met hakkelen en stotteren of niet de juist woorden... En waarom voel ik dat dan niet zo? Jij kunt altijd de juiste woorden vinden, ik zie die woorden toch voor me staat nu... En als je dat kunt op schrift, dan kun je dat ook op spraak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het word voor mij heel emotioneel..
en dan is het praten ook een stuk moeilijker hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geloof je alleen maar, het is niet zo... En door je tranen praten is heel lieflijk hoor, dan spitst iedereen zijn oren, misschien ben je wel die briljante spreker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zullen zien...
Ik heb er pas een gedaan ,hij moet boeiend zijn .Het ligt er natuurlijk aan waar deze over gaat... maar je kunt beginnen met met een vraagstelling bij voorbeeld ...en waar je uiteindelijk met het antwoord mee kunt eindigen .Zodat een ieder benieuwd is naar het antwoord.
Zo blijft iedereen goed luisteren. Succes!