Het is een kust om een vriendschap te maken en nog een grotere kunt om die te verbreken hoor...

Het is geen vriendschap, zie dat eerst... Vriendschap is per definitie voor altijd, is het daarentegen over, weet dan dat het niet vriendschap was... Sterker nog, vriendschap is van een veel hoger nivo dan een relatie... In een relatie eist men vanalles van elkaar, dat is lager dan bij een vriendschap waarbij men niets eist van de ander... Want als een van de twee partijen iets niet zint, dan gaat die gewoon even zijn eigen gangetje, dat kun je van een relatie niet zeggen, dan wordt het even GEEN relatie, maar een functie (wiskundig relatie en functie, voor de liefhebbers van logica)...

Dus weet dat als een vriendschap overgaat dat het nooit ECHTE vriendschap geweest is...

Verbreek de vriendschap in RESPECT en wel zodanig dat JIJ altijd nog een keer langs mag komen en dat dan de deur openzwaait en dat je zonder reden weer binnen mag, als je dat zo kunt dan heb jij je vriendschap goed verbroken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik zeg altijd dat het me spijt dat ik nooit aan de verwachtingen zal voldoen van degene waar het om gaat en het daarom voor gezien hou. Als ze dan zeggen dat ik me daar geen zorgen om moet maken en dat hun verwachtingen helemaal niet zo hoog liggen zeg ik dat het me spijt dat hun niet aan mijn verwachtingen voldoen en het daarom voor gezien hou.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eerste benadering vind ik onoprecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spijt me dat ik niet aan je verwachtingen van mijn antwoord kan voldoen dus ik denk dat we geen vrienden worden mjn. En waarom twijfel je aan de oprechtheid van mijn benadering terwijl mijn respons op jouw opmerking juist de kern van deze benadering raakt? Misschien twijfel je wel aan je eigen oprechtheid omdat oprechtheid een karaktereigenschap is die je pas goed kan beoordelen als je iemand beter kent, en wie ben je? ik ken je niet! en jij kent mij ook niet, tot nu toe ben je 3 letters voor me met een uitspraak die kant noch wal raakt, hoe kan je een waarde oordeel over mijn oprechtheid vellen terwijl je me niet kent??!! dat is pas onoprecht !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg je dat altijd? Verbreek je zo veel vriendschappen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo gek veel, maar het is wel een nette manier.
Gaan zitten met iemand, uitleggen hoe jij de vriendschap op dit moment ziet en dat je dit niet ziet zitten.

Wees gewoon eerlijk, oprecht. Dat is het beste wat je kunt doen. Telefonisch, mail, sms vind ik niet een nette manier.

Persoonlijk vertellen en uitleggen, zo kan de ander evt ook nog wat inbrengen of vragen.

Als het een goede vriend(in) is , zal hij/zij dit begrijpen.
Als het geen goede vriend(in) is, heb jij de eer aan jezelf gehouden door het op een nette manier te vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1.....ik had dit ook zo neer kunnen zetten,helemaal goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- ahh dankje muts!
- groetjes van sjaal. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij komen de winter wel door,met of zonder wanten hahaha
het mooiste is de vriendschap dood te laten bloeden.
je stoot niemand voor het hoofd, en sluit de mogelijkheid tot weer opbloeien niet uit.
14 jaar geleden
In de praktijk is het me hooguit één keer gebeurd dat ik een vriendschap opzettelijk moest verbreken, gewoon omdat die persoon me veel te veel claimde, ik er doodziek van werd en op een gegeven moment gewoon gezegd heb dat we duidelijk verschillende behoeftes hadden aan het contact, en dat het voor mij eigenlijk wel mooi was geweest. Natuurlijk was dat wel netjes bedoeld, maarja, als je een vriendschap wilt verbreken is dat maar zelden omdat je elkaar nog zo aardig vindt, dus de kans dat het ook vriendelijk overkomt is natuurlijk niet zo groot.

Alle andere vriendschappen die voorbij zijn, zijn eigenlijk gewoon doodgebloed zonder daar verder woorden aan vuil te maken. Van sommige mensen zou het contact wel weer opgerakeld kunnen worden als ik ze weer zou tegenkomen, meestal is het ook vooral de afstand die op een gegeven moment te groot wordt en de tijd dat je elkaar niet meer hebt gezien te lang, maar ik hoef daar niet actief achteraan. En dat is duidelijk van beide kanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het liefst laten doodbloeden.
Als er echt verbroken moet worden doe je het op het terrein van de ander. Die voelt zich dan veiliger en hoeft niet met een shit gevoel nog naar huis.

Verder gewoon proberen uit te leggen. Je vraag geeft niet aan wat er aan de hand is dus hierin kan ik je verder niet echt wat van zeggen.

Maar probeer wel het bij jezelf te houden jij voelt dit of dat, en leg nooit schuld neer. Niet bij jou en niet bij je ander, het is gewoon zoals het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vriendschap echte vriendschap is, zal je die niet verbreken.... Anders was het geen echte vriendschap...(meer)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dood laten bloeien?

Stel je wilt zo snel mogelijk van een vriendschap af, om welke reden dan ook.
Is het toch wel zo netjes om dit te melden aan diegene.
Hoe wil je dit anders gaan doen als die persoon je opbelt of iets dergelijks, steeds de telefoon niet opnemen?
Ik ga voor eerlijkheid, dat is het beste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon eerlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Makkelijkste is gewoon geen contact meer met elkaar...
Gewoon elkaar nie meer bellen.
Niet meer spreken.
En de rest gaat vanzelf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door eerlijk te zijn over het waarom, en jezelf te blijven.

Als je het gevoel hebt dat je smoesjes moet gaan verzinnen dan is het geen echte vriendschap geweest.
Vraag jezelf sowieso af of het een echte vriendschap is.
Immers: Waarom zou je een ECHTE vriendschap willen verbreken? Het is het belangrijkste wat er bestaat in de wereld!

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik een bepaalde vriend even een tijdje niet meer wilde zien, vanwege een aantal vervelende gebeurtenissen waar hij mee te maken had.
We hebben elkaar een paar jaar niet gezien, maar zijn inmiddels weer dikke vrienden. Elkaar de ruimte geven hoort immers ook bij een vriendschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja het woordelijk te verbreken komt volgens mij weinig voor.Zo van "nou ik heb er geen zin meer in dus ik kap er mee ,en ik wil je nooit meer zien"... meestal gaat het vanzelf ,de pauzes worden groter tot dat je die gene uit het oog verliest. Een lastig ding is wel als de ander het niet door heeft en maar blijft bellen en af wil spreken.....terwijl jij er al mee klaar bent.Maar dat is een volgende vraag....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb eens een vriendschap laten doodbloeden, jaren geleden. De vrouw van het stel was in de loop der tijd veranderd van een leuke meid in een blaffend, chagrijnig monster dat constant haar man afbrandde, gemeen en negatief deed. Waarom weet ik niet, maar het was echt bizar hoe dat ging. Als ze zo tekeer ging verpestte ze daarmee mijn middag/avond ook, en dat werd ik zat. Ik heb ze gewoon niet meer teruggebeld. Achteraf vraag ik me wel af of ik het niet beter recht in hun gezicht had kunnen zeggen, vond deze oplossing achteraf niet zo sterk van mezelf.