Hoe voorkom je op een afscheid dat iedereen je gaat zoenen?

Binnenkort neem ik afscheid van mijn collega's..
Het zijn alleen maar mannen..
En sommige wil ik wel zoenen.. maar andere beslist niet;-(( hoe los ik dit op?
Allemaal niet zoenen is geen optie.. want van mijn 'lieffie's
wil ik wel fatsoenlijk afscheid nemen..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K

Het beste antwoord

Als jij sommige wel wilt zoenen neem ik aan dat dit collega's zijn met wie je een wat persoonlijkere omgang hebt.
Dan neem ik ook gelijk aan dat het voor de rest duidelijk is dat jij ze niet wilt zoenen als je vriendelijk maar beslist meteen je hand uitsteekt. (Zo doe ik dat altijd als ik niet gezoend wil worden, want ik hou ook niet van dat onpersoonlijke, min of meer verplichte gesmak half in de lucht.)
Bij iemand die je wilt zoenen pak je meestal de bovenarmen of de schouders vast en houd je minder afstand.

Als je dit te moeilijk vindt zou je met de collega's die je wel wilt zoenen apart nog eens een extra afscheid kunnen afspreken, bijvoorbeeld samen ergens wat gaan drinken, en dan kun je afscheid nemen zoals je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Dit vind ik het beste antwoord!

Andere antwoorden (12)

Je zou je baard kunnen laten staan, denk dat ze het dan wel uit hun hoofd laten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah ja, bah, dat ken ik!

En die jij het liefst NIET wil zoenen, die zijn dan ook nog vaak het meest fanatiek in jouw wèl willen zoenen he? :-/

Houdt afstand en geef een vriendelijke doch dringende hand waarbij je ze op afstand houdt en op zo'n manier dat zij niets anders kunnen dan het bij die hand laten en van nood maar verder lopen, al dan niet langs het buffet of de schaal met hapjes ;-)))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, gij minkukel, gij zijt zeker ook zo iemand die liever wil zoenen omdat ie daar anders nooit de kans voor krijgt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Echt iedereen heeft een minnetje gehad...
Ik ben blij dat ik 7 dagen niet kan duimen;-))
Jammer dat dit gedaan word..
Hang een bordje om je net dat je niet wil zoenen omdat je verkouden bent ofzo. Of zonder dat.
Iemand op een verjaardag had dat ook een keer om haar nek hangen en iedereen bleef op afstand.

Toegevoegd na 34 seconden:
net=nek, dat=omdat je verkouden bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Los het diplomatiek op.
Vertel aan iedereen die het maar wil horen dat je een partner/kind thuis hebt met de Mexicaanse griep, en dat je
je zelf ook al niet al te best voelt.
"Er wordt vandaag niet gezoend, want dat wil ik niet op mijn geweten hebben!"
14 jaar geleden
gebruik poepspray i.p.v. parfum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steek gewoon je hand uit en buig je niet voorover. Eigenlijk iedereen begrijpt dit soort non verbale communcatie zonder problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan bovenstaande tips om niemand te hoeven zoenen heb ik weinig toe te voegen. Ik kan me voorstellen dat je van sommigen wel uitgebreider afscheid wilt nemen, misschien kun je hen even apart nemen ofzo. Vraag of ze even met je meelopen naar de deur, vraag of ze nog even iets mee gaan borrelen ofzo, misschien een etentje achteraf met je leukste collega's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg vooraf dat je een ernstig besmettelijke vorm van de Mexicaanse griep hebt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef een hand met gestrekte arm, werkt in 99% van de gevallen! Ze komen dan zeker niet dichterbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
In theorie werkt het helemaal. In de praktijk (zij is een vrouw en neemt afscheid van allemaal mannen) is dat nog maar de vraag, vanwege het natuurlijke verschil in spierkracht tussen mannen en vrouwen.
Toen ik je vraag zag dacht ik plaats dit plaatje bij de binnenkomst op de deur... Maar toen ik je toevoeging las dacht ik dit heeft geen nut.

Ik denk of weet eigenlijk zeker dat je niet zonder zoenen kan... Als je één iemand zoent moet je iedereen zoenen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar jaar geleden heb ik tijdens een afscheid van een secretaresse op de zaak ook zoiets meegemaakt. Zij wilde ook niet gezoend worden door iedereen. Telkens als zij een hand gaf deed ze dit met een gestrekte arm en bleef rechtop staan en ging met haar hoofd iets naar achteren. Ze had er succes mee, want niemand gaf haar een zoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou het misschien gewoon eerlijk kunnen aangeven.
Zo van: jongens , ik weet dat iedereen me graag gedag wilt zoenen, maar ik wil het liever bij een hand houden.
Verder geen uitleg, wat ook helemaal niet nodig is, vind ik.