Is het echt wetenschappelijk bewezen dat als je je leerboek onder je kussen legt je de informatie erin beter onthoudt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Welnee joh, fabeltje. Leren doe je door de inhoud van het lesboek in je hoofd te prenten. Of je nou op een stapel boeken slaapt of niet, dat maakt geen verschil. Hoogstens dat het behoorlijk hard ligt onder je hoofd.

nee, dat is niet wetenschappelijk bewezen. het is pure onzin. als je even nadenkt, dan begrijp je toch wel dat dat (helaas) niet zo kan werken? ik vrees dat je zal moeten leren en nog eens leren. succes!

Het lijkt mij beter om het boek te lezen dan er op te gaan slapen. Het is een fabeltje, gewoon normaal leren, en op tijd slapen zodat het beter verwerkt word.

Haha, was het maar waar! Maar (helaas) is er geen enkel goed wetenschappelijk onderzoek op losgelaten. Maar neem maar van mij aan dat dit absoluut niet klopt (fabeltje?)

ja dat is echt waar hoe meer boeken je er onder legt hoe meer je hersenen opnemen leg er nog een stukkie fruit naast dan krijg je oko nog je vitaminen binnen ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100