waarom heet het openingslipje op een blikje SLUITLIP

je kan hem alleen openen ,en niet meer sluiten toch?.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Omdat het blikje ermee gesloten is... Als je hem later nogmaals zou kunnen sluiten, had het een hersluitclip moeten heten....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat hij in de eerste instantie wordt gebruikt om het blikje te "sluiten" in de fabriek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee zielen, één gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja..
In de fabriek hebben ze het blikje ermee afgesloten. Dus het eerste gebruik is om te sluiten .... in tweede instantie pas om te openen.
Sluit-en-openings-lip is zo'n lang woord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heet dan ook geen sluitlip. Het is een treklip.
En dat is best een gek woord.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent zelf een treklip.
"Treklip" staat niet in het woordenboek.
AWM
14 jaar geleden
Dat maakt niet, het is toch een treklip.
En of ik er ééntje ben, valt nog te bezien. Misschien heb ik er wel één.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@antwoordman : *gniffel*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Open-en-sluit lipje...? nee, das ook niet goed. "sluit-en-open-lipje" dan... :$
Ik denk dat het uitgevonden is door vervelende ouwe mannetjes die hun vrouw niet meer aan wilden horen.
Door het blikje open te maken en eruit te drinken sluit menig mens zijn lippen. En dat is dan natuurlijk lekker stil.