Ik snoep niet veel. Maar soms zou ik een moord kunnen plegen voor een stuk chocolade..Hoe komt dat?

Ineens krijg je dus trek in iets waar je anders niet koud of warm van word..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer mooie avatar trouwens... Echt de beste van allemaal... Dat gevoel dat erin zit, kan als zeer erotisch ervaren worden...

Het beste antwoord

Chocolade bevat pepmiddelen die stofjes in de hersenen aanwakkeren. Stofjes voor genotsbeleving.
Ik heb hier een stukje met veel moeilijke woorden maar waarin staat wat er precies inzit:

Chocola bevat kleine hoeveelheden anandamide, een cannabinoide dat in de hersenen gevonden wordt. Sceptici beweren dat je kilo's chocola moet eten om het effect te merken en nog veel meer om er stoned van te worden. Toch moet opgemerkt worden dat N-oleolethanolamine en N-linoleoylethanolamine, twee 'neefjes' van anandamide in chocola beide de afbraak van anandamide verhinderen. Er wordt gespeculeerd dat zij het gevoel van welbevinden door anandamide kunnen aanzwengelen, bevorderen en verlengen.

Verder bevat chocola caffeine, zij het in bescheiden hoeveelheden.

Net als andere smakelijke zoetwaren, zorgt het eten van chocolade voor de aanmaak van endorfinen, de lichaams eigen opiaten. Een verhoogde endorfine spiegel verlaagd de pijngevoeligheid van chocola. Endorfinen dragen waarschijnlijk bij aan de warme innerlijke gloed in gevoelige chocoholics.

Misschien is het belangrijkste geheime ingredient van chocola wel de fenylethylamine, het liefdesstofje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verslaving... Chocolade is een van de meest en snelst verslavende stoffen die er zijn... EENMAAL gebruiken en wekenlang krijg je verslavings- en ontwenningsverschijnselen...

Hoe dat komt, doordat de stof ZO LEKKER is in chocolade en die is hiervoor ook verantwoordelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX je leest niet goed;-)) Maar van jou kan ik het dan weer hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, ok, ik zie het nu... Omdat het weer persoonlijke voorkeur is... De een zucht naar dit en de ander naar dat... Het is een willen vervullen van een zucht... (zucht is een sterke wens), een verlangen (craving)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke +1 nu;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
he he, had ik je ooit eerder te pakken dat jij niet goed leest, krijg ik het nu terug... :-)) Heel goed, moet je maar niet van die moeilijke vragen stellen... (love you, darling)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik onthou alles;-P en zeker antwoorden van jou lees ik 6 keer..( love you 2 )...
Dan heb je behoefte aan een van de stoffen die erin zit.
Zou je iets anders eten met dat stofje dan zou je behoefte verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is herkenbaar hiihiii er zitten stofjes in chocolade ook wel vrouwentroost genoemd die vrouwen weer wat een aangenamer gevoel geven .Vandaar die moordneigingen hahah ik rij wel eens naar de benzinepomp in de avond om even wat choco te scoren .En vraag ik me nu ineens af of het ook zou kunnnen zijn dat je bloedsuiker wat aan de lage kant is??Dan denk je ineens aan chocolade mmmmm vooral met hazelnoten.Slik krijg meteen trek haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je een vrouw bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je misschien zwanger of is jouw bloedsuikerspiegel te laag?
Eet volgende keer een boterham met pimdakaas en suiker( of zoetstof). en kijk of dat je bevredigd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat chocolade gewoon gruwelijk lekker is!
Vooral Milka Amavel praliné...