Hoe komt het dat je vrolijk gaat slapen en chagrijnig weer wakker word?

Niet altijd natuurlijk.. maar soms.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Het beste antwoord

Dat komt omdat je gaat slapen naast je lieffie, dan is alles goed en als je wakker wordt kom je in de realiteit van werk en wakker worden. Vreselijk he?
Is natuurlijk niet altijd, soms kan je blijven liggen naast die kanjer (zaterdag en zondag) of soms weet je dat er een leuke dag komt morgen (vrijdag).....maar die donderdag.....foei

Goedemorgen en werk ze
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha zou zomaar waar kunnen zijn...maar ik heb dat ook wel eens in het weekend;-)
Jij werkse... ik ben vrij vandaag;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker hoor!!!!
Ook in het weekend? Dan is het vast de herfst-blues. Gewoon lekker in bed blijven liggen, in bed eten, warme chocolademelk en een goede smartlap-film.....dan gaat alles over, ik beloof het je!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook goede morgen en werkze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou ik dan ook maar een goedemorgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfde voor jou Sasha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en voor Dipzy

Andere antwoorden (8)

Als je naar bed gaat, ben je moe en blij dat je kunt slapen. Lekker je holletje maken, lekker warm. Als je eruit moet, is dat vaak voor een verplichting. Dan moet je ook nog eens je warme holletje verlaten! En ja.. dan kan je wel chagrijnig worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk dat holletje +1
Als je gaat slapen ga je dus lekker ontspannen,lekker slapen,dromen,nachtrust heerlijk.Als je wekker gaat dan moet je weer opstaan en aan de gang.De dagelijkse routine begint dan weer.Mischien dat je ook nog iets vervelends hebt gedroomd????waardoor je onbewust ook een beetje van slag kan zijn.
Als je wakker word en je hebt een leuke dag voor de boeg bv op vakantie gaan,je kind is jarig dan word je meestal wel meteen wakker en is het het bed komen ook wat makkelijker.
Maar je bed is zo lekker vooral in deze tijd,het is nog donker en koud s`morgens en dan is zo`n warm bedje wel heel erg lekker.In de zomer is het dan ook makkelijker om vrolijk uit je bedje te komen.

suc 6 met vrolijk wakker worden de komende tijd heb ik ook meer moeite mee!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat erom, om te leven in het 'nu' en niet proberen te blijven hangen in de fijne sfeer van de vorige avond. Al brengt zo'n vroege winterse ochtend je misschien minder vrolijkheid, je zal het niet moeten forceren om te proberen toch vrolijk te zijn/blijven.

Laat het los. Laat het zijn zoals het is. Leef in het nu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is onnozelheid...

Doe eens een proef, test jezelf... En ga slapen met een gedachte of een gevoel... Er zijn denk-mensen en gevoelsmensen, dus neem een van de twee, die het best geschikt is voor jou... en ga slapen, maar dan wel je laatste gevoel onthouden of je laatste gedachte...

En dan word je bewust zo snel mogelijk nadat je wakker wordt en kijk naar je zelf wat het eerst binnen komt... Ik heb ontdekt dat het laatste gevoel of de laatste gedachte ook het eerste gevoel of de eerste gedachte was bij het wakker worden... Maar geloof me niet, onderzoek het zelf en dan kom je zelf daar ook achter...

En nu we toch zo aan het onderzoeken zijn, doe dan hetzelfde als je sterft en weer geboren wordt, dan zul je hetzelfde ontdekken... (dat verklaart die huilbaby´s bijvoorbeeld)

Dus als je anders ervaart, dan is dat onnozelheid... Want als iets echt waar is dan is dat altijd waar en jij zegt het al in je toelichting: Niet altijd natuurlijk.. maar soms.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je naar gedroomd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat,toen ik GV opende, er 2 berichten van de mods waren,dat mijn vragen over GV verwijderd waren!
Maar ik ben er nu weer overheen hoor. Die jongens(zullen er geen vrouwelijke mods zijn?) moeten ook wat te doen hebben en het houdt ze van de straat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gaat slapen, is het belangrijk dat je 'bewust' gaat slapen en niet plof-lig-uit. Slapen is een bezigheid, waar je een uur 7-8 mee bezig bent. Als je ontspannen gaat liggen en je zelf bewust bent/wordt, dat je nu 7 of 8 uur rust hebt, sta je ook veel uitgeruster weer op.

Zelf heb ik een (psychologisch) probleem met opstaan als het nog donker is. Maar dat is in de winter nou eenmaal zo. Ik heb in de hoek van de kamer een klein lampje neergezet die samen met de radio 's morgens aangaat. Zo kan ik langzaam aan de dag wennen en vind het ook minder erg om op te moeten staan.

Wat ook belangrijk is; in de zomer heeft men meestal het raam open genoeg frisse lucht. 's Winters wil het hier nog wel eens aan ontbreken.

Welterusten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je wakker wordt uit een heerlijke slaap en uit je bed moet om te werken ofzo... Niet echt iets om vrolijk van te worden...