Maakt 1 miljoen je nu eg gelukkig ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K
misslobe
14 jaar geleden
+1 echt wel een goeie vraag ;-)!

Antwoorden (40)

ja eg wel!
geld is vrijheid.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, grappig, toen ik de vraag zag dacht ik meteen dat er iemand 'eg wel' geantwoord zou hebben en dat bleek inderdaad zo te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ dan vang je zeker nog meer dieren op.
Rieneke1
14 jaar geleden
@paulus, ja het was te verleidelijk ;) @lora, zeker te weten!! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is Paulus?
Rieneke1
14 jaar geleden
haha sorry mlodewijk, tijdelijke black-out, ik bedoelde jou natuurlijk.
het gaat nu weer goed met me ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is goed om te horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oppervlakkige. Ge zult niet gelukkig zijn als ge veel geld hebt maar al heel lang geen liefde!!! Denk daar maar eens over na!
Rieneke1
14 jaar geleden
@invinoveritas, iemand op basis van een paar woorden beoordelen, dat is pas oppervlakkig ;))
het is toch geen of/of?
tuurlijk hecht ik belang aan liefde zowel als gezondheid, maar wat ekstra muntjes maken het leven een stuk prettiger, of je nu geliefd en gezond bent of niet.
Mij wel.
Ik denk dat dat mening is, en dat als je een poll zou houden de meeste mensen ja zullen zeggen. Dus we zullen zien :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 miljoen pinda's, of 1 miljoen liter melk, nee, daar wordt ik niet bepaald gelukkig van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*word ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ IVV: Dank, had ik moeten weten, slordig van me. @ debol: Niks grappigs aan. Melk moet ik van overgeven, en van pinda's krijg ik ontzettende buikpijn. Daar wordt ik niet bepaald gelukkig van.
Ik heb 3 vrienden die miljonair zijn en ze hebben allemaal nog kopzorgen. Ik denk dat als je gezond bent en je mensen om je heen hebt die van je houden je pas echt gelukkig bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit bedoel ik nou
Geluk is niet te koop met geen miljoen
Kee je heb geld maar .....plus 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jullie zeggen allebei +1 maar ik heb er maar 1 gehad ????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stelletje leugenaars hier ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geef je er wel 1 komt ie +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks lora, jij doet ten minste wat je zegt
misschien niet gelukkig, maar stelt je wel in staat om op een prettige maniier te leven. Quote van J.Cruiyff
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee mij maakt dat niet echt gelukkig..
Ik ben blij met wat ik te besteden heb iedere maand..

Geluk zit in hele andere dingen dan geld..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens, al ben ik benieuwd welke andere dingen je bedoelt!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een knuffel...
Een warm bad...
Een leuke reactie...
Een complimentje op mijn werk...
Een glimlach van een onbekende...
De dankbaarheid van mijn 'zwerver' die ik elke dag een broodje geef...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waaauw, erg mooie dingen....ik ben trots op je, je bent een goed mens!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat weet ik...
Als je niet gelukkig bent met 1 miljoen, kun je je tenminste op een prettige manier ongelukkig voelen. Zoals de bekende quote van Lord Mancroft

Money, if it does not bring you happiness, will at least help you to be miserable in comfort."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel even en heel lang daarna heel erg ongelukkig...

Dus per saldo maakt dat miljoen je ongelukkig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mijn idee
Ha, die Pinkeltje;

Heel even misschien, tot het op is....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want niets gaat boven gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou nee niet per definitie, kijk maar naar Jaap van de gouden kooi, die belegde het bij de DSB....
Daar wordt je niet gelukkig van!!

Uiteraard lijkt het me wel heerlijk om financieel onafhankelijk te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M.i kun je er wel veel en leuke dingen mee doen.Het zal je onbezorgd maken,gelukkig zijn is een tweede.

De belastingdienst zit achter je aan ,je hebt ineens heeel veel vrienden ,die je eigenlijk liever weer ziet gaan.Je krijgt advies van alle kanten hoe je het beste kunt rentenieren en beleggen.Iedereen gaat zich er mee bemoeien...en uit eindelijk zal je beseffen pfffff was het maar weer de tijd voor ik die miljoen won.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik denk het wel want ik heb 2 super goede doelen waar ik heel veel aan zou willen schenken en deze zullen echt heel erg gelukkig zijn.

En voor mij het zou handig zijn maar mijn gezondheid is veel belangrijker en dat kan ik helaas niet kopen of ruilen voor 1 miljoen als dat toch waar was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
NEE:
- wat wil je ermee doen. Als je een duur huis koopt met inrichting en op vakantie gaat, zie je de bodem al.
- zorgen
- wat als het straks op is, hoe ga ik dan leven
- het eenvoudige leven is toch het gelukkigst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, het kan wel helpen. Maar geld alleen dat maakt je nooit gelukkig, daar komt wel meer bij kijken.
Je kun met een miljoen nu wel eindelijk eens doen waar je al zo lang van droomde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou gisteren had ik het zwaar en kon ik die 1 miljoen wel gebruiken. Jammer dat ik geen lot heb, of wil hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmm... Mijn portemonnee word er wel gelukkig van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er echt niet gelukkiger van worden. Mijn gezin, mijn dierbare vrienden, die maken mij gelukkig! Ik kan het weten omdat ik me ook een periode diep ongelukkig heb gevoeld (depressie) dat zelfs de grootste villa mij niet gelukkig zou maken................... dat is inmiddels gelukkig weer grotendeels voorbij, dankzij anti-depressiva.

En ALS ik 1 miljoen zou winnen (of meer), dan zou ik minimaal de helft aan een goed doel geven, dat weet ik zeker!
Als je dan ziet hoe je anderen in (hongers)nood daarmee kunt helpen, daar zou ik pas ECHT gelukkig van worden!
14 jaar geleden
Yup dat doet het.

Al heb ik pas die discussie toevallig nog gevoerd met vrienden. Je schijnt veel bedelbrieven e.d. te krijgen. Hier word je iets minder gelukkig van.
En pas is er 'n familie moeten verhuizen na 'n grote geldprijs omdat ze bedreigd werden... Dus of het echt altijd gelukkig maakt...

Of je verhuist natuurlijk gewoon naar 'n ander land.. Mja als je zo gaat denken is 1 miljoen eigenlijk nog niet zo veel.... :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100 % !!!
En als je goed om mee gaat ben je nog gelukkiger...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk en blijdschap is niet te koop. Het kan het soms wel makkelijker maken om het geluk te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je wel even vreselijk uit je dak gaat, maar écht geluk zal het op de lange duur niet opleveren. Dingen die belangrijk zijn voor geluk, zoals natuurlijk gezondheid en liefde maar ook voldoening door het gevoel zelf iets bereikt te hebben, zijn voor geld niet te koop. En meer geld betekent vaak ook meer keuzes en meer zorgen. Het kan effe lekker zijn om wat plannen te verwezenlijken en als je ze hebt schulden af te lossen om ook in de toekomst ruimte te geven, misschien een paar ervaringen te kopen, maar dan moet dat miljoen er ook grotendeels doorheen zijn.
Oneindig veel geld maakt niet oneindig gelukkig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 Miljoen maakt je niet gelukkig, het maakt het leven wel makkelijker.
Je hoeft niet meer elk dubbeltje om te draaien of je het weekend nog wel doorkomt met boodschappen. Geen rekening weg te leggen omdat je die pas aan het eind van de maand kan betalen...
Daarentegen kan het snel gaan, je laat een huis bouwen met inboedel erin en het is alweer bijna op.
Wat wel zou helpen bij het gevoel van geluk is het helpen van anderen wat vele boven mij ook al zeiden, goede doelen goeie vrienden als je hen wat schenkt krijg je wel een hoop geluk terug vermoed ik.

Ik ben nu zelf gelukkig, door liefde, niet door geld ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dit moment ligt een goede vriend van mij op sterven, hij gaat waarschijnlijk het eind van de maand niet halen.
Hij heeft financieel geen wensen, geld genoeg, maar het helpt niets als je gezondheid je in de steek laat.
Een miljoen, 10 miljoen, het zou niets uitmaken....als hij maar beter kon worden zou hij de rest van zijn leven arm willen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het iemand echt (diep van binnen) gelukkig zou kunnen maken, als hij/zij dat nu ook al niet is.
Maar... het zou wel een aantal zaken kunnen veraangenamen, zoals het kopen van een droomhuis bijvoorbeeld.
Tegelijkertijd besef ik dat je ook in een droomhuis erg ongelukkig kan zijn. Dus het antwoord is toch NEE.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Maar een gebrek aan geld kan je wel behoorlijk ongelukkig maken.

Geluk is niet te koop. Maar eea wordt wel een stuk makkelijker als je bv je huis hebt afbetaald en geld op de bank hebt om van te leven. Je kan parttime gaan werken. Je kan een keer vaker op vakantie gaan (Je spaart immers een boel woonlasten uit als je je eigen huis bezit zonder hypotheekschuld).

Je krijgt eens tukje extra comfort in je leven, welke je waarschijnlijk met een normale baan nooit zal bereiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten !
zeker als je nooit een cent te makke hebt gehad
heb liever 27,5 miljoen overigens ;)
Ik heb ooit een rijke man horen zeggen je kan beter zitten janken in en rolls royce dan in een 2CV
ongelukkig voel iedereen zich wel maar geld maakt veel mogelijk
14 jaar geleden
Soms, als je een miljoen euro nodig hebt om een opperratie of medicijnen te kopen, Ja, dan maakt een miljoen, gelukkig! Maar als we hierdoor niet beter worden, hebben we lieve onze gezondheid dan het geld.

Geld kan je soms heel gelukkig maken, maar het hoeft niet altijd je reddende engel te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is volgens mij best veel onderzoek naar gedaan.

Bijna niemand zegt nee tegen een flinke smak geld, maar mensen die het zo in hun schoot geworpen krijgen, zien hun leven vaak zo drastisch en zo ongecontroleerd veranderen, dat het gros (echt) hardstikke ongelukkig wordt. Niet letterlijk van het geld, maar ze hebben gewoon moeite om hun nieuwe leven leuk te maken.

Daarnaast gaan veel mensen het geld gebruiken om dingen te doen waar ze duidelijk niet voor in de wieg gelegd zijn. Iemand die zijn leven lang een plantenwinkeltje wil, maar het niet van de grond krijgt, heeft waarschijnlijk niet echt aanleg (er zijn genoeg mensen die zonder loterij een plantenzaak geopend krijgen). Winnaars van loterijen blijken vaak makkelijke prooien in het bedrijfsleven. Erg ontmoedigend en erg slecht voor je ego.

Er komen allerlei aasgieren op je af, je leert wie je vrienden zijn, je financiele verantwoordelijkheden worden veel groter, je moet opeens heel veel tijd steken in het uitzoeken hoe je je geld veilig bewaart.

Kortom: Helaas, meestal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord +1
Het is niet het toppunt van geluk maar geld maakt zeker gelukkigER. Geen stress meer van het wel of niet kunnen betalen van dingen. Met meer geld kun je naar (ik geef maar een voorbeeld) Amerika om bepaalde zorg te "kopen" je kan vaker op vakantie wat stress verminderd (dat is dan de bedoeling). Dus ik zeg: JA 1 miljoen zou mij gelukkig(er) maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou 'm wel willen hebben en er goed raad mee weten ook :)
Misschien dat je er niet gelukkiger van wordt, maar je hebt wel een aantal zorgen minder.

Je kunt er ook gelukkig van worden door bv schenking in een derde wereldland om kinderen aan scholing en een toekomst te helpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het geluk zit hem in het liefhebben, je kunt wel je mooie wensen ermee verwezenlijken en vooral voor een ander die niets of weinig heeft, heerlijk lijkt dat me om er een ander mee te kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat jij onder geluk verstaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien niet voor 100 % maar maakt het leven wel een stuk gemakkelijker :)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, gelukkig wel. Alleen mensen die het niet hebben en jaloers zijn, zitten te zeveren dat het ongelukkig maakt.
Als je zo'n vraag stelt, komt meteen iedereen met de term 'gezondheid' op de proppen, alsof dat er wat mee te maken heeft. Je kunt arm zijn en gezond, maar je kunt ook rijk zijn en gezond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vreemd dat 'geld' en 'geluk' vaak met elkaar verbonden worden. Bijna niemand vraagt dit over 'gezondheid' of 'een verhuizing'.
Maar een miljoen maakt je niet gelukkig. Het maakt je rijk.
En dat is alles. En voor sommige mensen betekent dat een hoop kopzorgen minder. Dat stukje zal zorgen voor een groter geluksgevoel, natuurlijk.
Maar veel geld maakt niet per definitie gelukkig, het maakt je feitelijk alleen rijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet ik wordt er misschien blijer van ik wordt niet helemaal gelukkig want er zijn nog veel meer dingen dan alleen geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 miljoen huizen - Nee (dan moet je 1 miljoen huizen onderhoudenen dan voel je je nergens echt thuis)
1 miljoen zandkorrels - Ja (het is leuk om precies 1 miljoen zandkorrels in je handen te hebben)
1 miljoen GV'ers - Genoeg
1 miljoen badeendjes - Ja (+ 1 miljoen vierkantedecimeter aan vitrineruimte)
1 miljoen jaar leven - Lijkt me iets te veel, maar het ligt er ook aan hoe lang je dan bejaard bent, hoe lang je tiener bent, etc. (anders ben je van je 80ste tot aan je 1000000ste bejaard!)
1 miljoen euro - Het zou me alleen gelukkig maken als ik achteraf kan zeggen dat ik het goed besteed heb aan bijvoorbeeld mensen die het nodig hebben en dan een beetje voor mezelf, dat ik een relaxdag per week kan permitteren met 1 miljoen LINDA's (verschillende) en 1 miljoen jelly beans (ook verschillend van smaak) en kussens met een waardering van 1000000 uit 1000000
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Badeendjes! Yay! Wat dacht je van deze: http://www.funnychill.com/media/696/Giant_Rubber_Duck/
ontzettend handig veel geld. per defenitie hoef je er niet gelukkiger van te worden. wel openen zich door het geld meer deuren.