Kater= avond ervoor teveel alcohol gedronken..
Kat= een vrijstaande, hoog boven de wal uitstekende opstellingsplaats voor geschut.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De andere betekenis van het woord "kater" kende ik (natuurlijk) al.
Maar dat "kat" ook iets met schieten te maken had wist ik niet.
+1 dus voor het vermeerderen van mijn kennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brrrriljant antwoord, ik kende de betekenis van kat al, maar ben verrast dat jij dat ook weet. Je hebt vele talenten blijkt maar weer!! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@sharona 30...
gewéldige avatar... +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank u allen...ik ga er haast van blozen al die complimentjes..

Andere antwoorden (5)

Een kater is een mannetjes kat , en een poes is een vrouwtjeskat. Kat is dus de soortnaam . Kater is het woord als je het mannetje wil aangeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een kater krijg je als je teveel gedronken hebt
een kat krijg je als je iets doms deed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke omschrijving van kat... +
Een kater is een mannetje en heeft dus een penis en ballen, een kat/poes is een vrouwtje en heeft dus een vagina en kan dus kittens krijgen.

Katers hebben vaak een iets grote territorium nodig. En met meerdere katers is de kans op sproeien/plassen in huis groter.

Een kat/poes wordt krols en kunnen dan ook gaan sproeien. Een kat als deze krols is wordt vreselijk aanhankelijk en gaat rollen over de grond en gaat heel erg hard miauwen om een kater te roepen. En wil dus paren. Vandaar dat je dus regelmatig buiten een vreselijk gegil en gemiauw kan horen.

Je kan ze allebei castreren een kater is goedkoper omdat dit uitwendig gedaan kan worden en een poes moet inwendig worden gedaan.

Zie bron hieronder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de kennisvermeerdering !
twee letters.

Toegevoegd na 38 seconden:
Een kater is 'n mannetje & 'n kat is een vrouwtje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een miskoop doet heb je 'een kat in de zak' gekocht,
als je spijt hebt van iets kan je daar een 'kater' aan over houden.