kan een gasmeter thuis te snel draaien, en het verbruik hoger maken dan normaal? kan ik dat terug eisen ?

Al die jaren met die oude meter gebruikte ik ongeveer 2200m3 per jaar , en met een nieuwe meter 1200m3 per jaar. heb nieuwe meter sinds 2007 en nooit meer zo hoog geweest als die jaren met die oude meter.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.3K

Antwoorden (3)

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan!

Misschien werkt de nieuwe wel niet goed, en ben je nu in het voordeel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt bij je energieleverancier een ijking aanvragen.
Maar, jouw oude meter zal wel niet meer bestaan, dus dat is een probleem...
14 jaar geleden
Ik kan wel zeggen dat het niet mag of kan, maar jij hebt zelf al het bewijs dat dit dus kan.

Of je gasverbruik is minder geworden in je huishouden maar dat weet jij het beste.

En anders heb je nu geluk maar terug eisen zal moeilijk worden. Misschien heb je al die afrekeningen nog in je bezit en kan je het vergelijken met de voorgaande jaren of het echt super koud is geweest en dat je verwarming hoger had staan, meer thuis was.

Ik zou het zo laten want jij hebt hier voordeel mee.