Keelonsteking :( wat nu?

Ik heb sinds dinsdag erge last van mijn keel. En het is vandaag keelontsteking geworden. Wat moet ik doen voor verzachting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Thijmsiroop drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel drinken! Geen prik!
Strepcil kan ook helpen!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga even langs je huisarts om te laten vaststellen dat het inderdaad om een virale infectie gaat. Als het om een bacteriele infectie gaat moet dit behandeld worden om complicaties te voorkomen.

Een virale keelinfectie (wat waarschijnlijk bij jou het geval is) kun je "behandelen" met het gorgelen met zeer zout water (gewoon kraanwater met flink wat keukenzout erin). Niet doorslikken uiteraard. Dit ontsmet de keel. Verder is het gewoon een kwestie van "uitzieken". Vaak is het fijn om iets kouds te drinken of te eten. Waterijsjes bijvoorbeeld of koude vla. Blijf in ieder geval goed drinken, want met een droge keel krijg je meer pijnklachten. Eten hoeft niet perse als je dat niet door je keel kunt krijgen, houd het dan bij vloeibaar eten.

Beterschap!