Laat jij je kinderen hun snoepgoed rechtstreeks uit hun schoen eten?

Of doe je dat eerst ook nog in een zakje, en pas dan in de schoen?

Mijn kinderen zijn niet meer zo klein, maar vroeger vond ik het zelf altijd vies om onverpakt snoepgoed als pepernoten, schuimpjes, ed zo los in hun schoen te doen en het hun dan op te laten eten.

Omdat ik daar vaak verwonderde blikken over kreeg vraag ik mij af of er meer mensen zijn die dit niet zo smakelijk vinden en het eerst zelf 'voorverpakken'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.8K

Het beste antwoord

Bij mijn kinderen ging snoep altijd verpakt in de schoen, onverpakt lijkt mij niet fris en daarbij kan de schoen ook nog plakkerig worden en komen er kruimels van de pepernoten in de schoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Ik zou het in een zakje doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderen hebben heel veel weerstand en ze moeten ook tegen stootje kunnen... Ik zou ze gewoon zoals het hoort zonder verpakking in de schoen... Dat waren nog eens tijden zullen ze tegen hun kleinkinderen zeggen... En zo moet het ook in mijn optiek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deed het ook altijd in een zakje of zorgde voor verpakt snoepgoed, die mierzoette kikkers bv.

Mijn moeder riep vroeger altijd , je kan het rustig opeten hoor, je bent overl tegen ingeënt....maar ja om dat in deze tijd te roepen....;)

Toegevoegd na 7 minuten:
overal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gruwel van die kikkers, en raad eens waar mn oma altijd mee aankwam?
Ik zal het eerst in een zakje doen,denk dat mijn kinderen dat ook liever hebben,zowiezo de oudste zou ze los in zijn schoen echt niet op eten,dus mischien kind afhankelijk.
maar los is wel leuker natuurlijk en als ze strooien dan rapen ze het ook op om het op te eten dus tja....
kijk wat je kind wil en daar gaat het toch om????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist het gaat om de beleving van het kind!
+1
Je kunt ze gewoon los in de schoen doen..Kinderen leggen overal hun snoepjes neer..(op een vuile tafel bv)
en die eten ze toch ook gewoon op!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me persoonlijk niet een erg smakelijk idee om iets uit mijn schoen te eten (met extra zweetsokken aroma?). Waarom niet even inpakken (het kan ook in papier), of een papiertje onderin de schoen leggen?
Kinderen zijn erg makkelijk hierin, dus zolang het hygienisch blijft, moet het kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let a.s. zaterdag op de t.v. maar is op, het strooigoed wordt zo van de straat gegeten!!!
Wat is het als kind niet mooier als je denkt dat er echt niets in je schoen zit, je kijkt nog eens en helemaal achter in de schoen zit er toch wat lekkers!!!
Daar kan een plastic zakje niet tegen op!!
En als de kinderen sávonds hun sokken uit trekken hebben ze de zelfde bacterieën op hun handen, nou en?
Goed voor het opbouwen van hun weerstand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies het antwoord dat ik hoopte te zien na de antwoorden hierboven.
Kom op zeg, hoe moeten kinderen anders weerstand opbouwen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 mee eens. We hoeven onze kinderen nou ook weer niet te overbeschermend op te voeden.
In 'n zakje stoppen is frisser. En daarbij komt ook nog eens dat ze anders zacht en niet meer lkkr worden. Ongeacht de hygiëne.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik deed het altijd los in de schoen,nu doe ik het in een zakje of ik controleer of de schoen zandvrij is.
Ik had nl. een keer alle pepernoten en schuimpjes los in de schoen gegooid,mijn zoontje gooide s'morgens zijn schoen op de kop en behalve pepernoten en schuimpjes kwam er een hele lading zand mee!
Hij kon alles weggooien,het was echt niet meer te eten.
Als de schoen schoon is gooi ik het er los in (en een spoor van kachel naar schoen op de vloer)als hij niet schoon is doe ik het wel in een zakje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, de pieten verpakken het hier thuis het snoep niet voor. Als er al viezigheid aan de schoen zit, zit het aan de onderkant en niet in de schoen. Wanneer de pieten op de straat strooien met pepernoten eten de kinderen het ook gewoon op. Ze krijgen er niets dan alleen weerstand van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen snoepgoed, maar ook soep en pap... :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon los in de schoen. Krijgen ze niks van. Sterker nog, het schijnt zelfs beter te zijn (zie bron)

Tegenwoordig mogen pieten in veel plaatsen al niet meer strooien tijdens de Sinterklaasintocht, maar worden ze door regelzuchtige ambtenaren gedwongen zakjes snoep uit te delen.
Ik heb Sinterklaas al horen verzuchten dat dat 'soort fratsen' juist de reden is waarom hij kinderen liever vindt dan grote mensen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zo moeilijk doen, gewoon in hun schoen doen, als je er zelf moeite mee hebt , breng het dan niet over op je kinderen maar koop bv. verpakte sinterklaasje of zo.
Bronnen: