Waarvoor dient het schuifje op mijn wekker?

Ik heb een ouderwetse bellenwekker die ik op moet draaien. Aan de achterkant zit een schuifje en het intrigeert mij enorm waar dit voor is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Het beste antwoord

Als het goed is staat er een +(links) en een - (rechts).
Als je hem naar de + schuift gaat hij sneller lopen, naar - langzamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het geprobeerd en het werkt. Duidelijk antwoord, zonder veel blabla.

Andere antwoorden (3)

2 opties, die ik allebeide op mijn wekkers heb gehad:

- Volume van het rinkelen
- Snelheid van de wijzers bijstellen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat een soort halvemaanvormig schuifje is, dan kun je daarmee je klok sneller of langzamer laten lopen.
14 jaar geleden
Dat schuifje is de onrust, die maakt een slag van een veer, maak je de afstand groter dan tikt je klok langzamer en draai je die kleiner dan tikt je klok sneller, dus om de snelheid van je tijd in te stellen, daar is het voor...