Wat is de opleiding van Prins Willem Alexander?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens het idee dat hij geen onderwijs gehad heeft hihii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@joserphina: Hij heeft gestudeerd bij rijksuniversiteit Leiden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja? ,hij is toch de zoon van de koningin denk je dat hij naar een gewone mavo was gegaan??Zo intelligent vind ik hem niet overkomen".

Antwoorden (3)

opleiding
lager onderwijs
- Nieuwe Baarnse School te Baarn, van 1973 tot 1979

voortgezet onderwijs
- v.w.o., bijzonder-neutraal "Baarnsch Lyceum" te Baarn, van 1979 tot 1981
- v.w.o. ,"Eerste VCL (Vrijzinnig Christelijk Lyceum)" te 's-Gravenhage, van 1981 tot 1983
- opleiding kostschool "Atlantic College" te Llantwit Major Wales (internationaal baccalaureaat), van 1983 tot 1985

hoger beroepsonderwijs
- officiersopleiding KIM (Koninklijk Instituut voor de Marine) te Den Helder, van 1985 tot 1986
- college Instituut Defensie Leergangen, 1994

academische studie
- geschiedenis, Rijksuniversiteit Leiden, van 1987 tot juli 1993

overige opleidingen
- vliegeniersopleiding
- brevet privévlieger tweede klasse, 1985
- vliegbewijs B-3, 1987
- aantekening voor het vliegen van meermotorige vliegtuigen, 1989
- opleiding voor vlieger bij 334 Transportsquadron Koninklijke Luchtmacht, 1993

Toegevoegd na 5 minuten:
loopbaan
- vermoedelijk troonopvolger, vanaf 30 april 1980
- lid Raad van State van rechtswege, vanaf 27 april 1985 (werd op 3 juli 1985 als lid geïnstalleerd)

officiersrangen
- majoor Koninklijke Landmacht, garderegiment Grenadiers en Jagers, 1995
- majoor Koninklijke Luchtmacht, 1995
- kapitein ter zee, 6 december 2001
- luitenant-kolonel, december 1997
- kolonel, december 2001
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets meer asan toevoegen lijkt mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel nog even wat zijn rang is in het leger en dan per onderdeel SVP...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gedaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Etab: En wat is er mis met kruiwagens? En mijn eindcijfers mag je ook niet inzien. Dat waren zeven zevens voor zeven vakken en ik zeg niet welke vakken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat Wim-Lex inmiddels Brigade Generaal was.
Makelaar in Mozambique
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Firefox;

En hij schijnt ook nog een zwemdiploma te hebben. Zijn Spaans is daarentegen gek genoeg vrij matig. Heeft wat moeite met Zuid-Amerikaanse accenten.