Welk land/stad heeft het grootste aantal mensen op 1 km2? (dichtheid)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
2.4K

Het beste antwoord

Macau heeft de hoogste dichtheid van alle onafhankelijk erkende landen in de wereld volgens CIA factbook

1 Vlag van Macau Macau 21.532,5/km² (2009)

Toegevoegd na 57 seconden:
Nederland staat slechts op nr 27 in deze lijst met 397 inwoners per km2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Macau is de dichtst bevolkte land ter wereld; "Macau is een van de dichtstbevolkte gebieden in heel de wereld, met een dichtheid van 16.521 inwoners per vierkante kilometer".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. Macau (China)
2. Monaco
3. Singapore
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monaco..?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het dichtstbevolkte onafhankelijke land ter wereld is Monaco (16.482,5/km² (2009))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens wikipedia Macau 21.532,5/km² (2009)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien niemand een stad noemt doe ik dat maar: Tokio of Sjanghai
De grote van een stad is namelijk heel afhankelijk van de manier waarop je naar een stad kijkt. Als je naar de gehele agglomeratie kijkt, dus ook naar de voorsteden et cetera kom je op hele andere aantallen uit. Sjanghai is dan niet meer de grootste stad maar Tokio. Tokio telt inclusief voorsteden dan zo'n 31,2 miljoen inwoners en is daarmee de grootste stad.

Hoeveel mensen per vierkante kilometer het hier dus bedraagt is dus ook afhankelijk van of je het oppervlakte van de voorsteden wel of niet mee telt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een land met een stad vergelijken gaat nogal snel mank. Macau is een enclave in China, een voormalige Britse kolonie zoals Hong Kong dat ook was. Dat is net als Moncao een neplandje ;-) De Randstad heeft een gemiddelde bevolkingsdichtheid van 915 inw./km² (wikipedia), dus in de steden aldaar is dat nog meer. Omdat er zoveel methoden zijn waarop je het kunt meten, zijn er waarschijnlijk vele goede antwoorden mogelijk, die toch weer allemaal anders zullen zijn.