Kies maar uit.. wie heb je nodig??
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan wel een heel rijtje op gaan noemen, maar beter is het om even door te klikken naar onderstaande link. Daar staat precies wie de leden zijn van het koninklijk huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De koningklijke familie & aangetrouwden. Ze staan allemaal in de bron, met levensbescrhrijving!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Hare Majesteit de Koningin;
-Zijne Koninklijke Hoogheid de Prins van Oranje;
-Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Máxima der Nederlanden;
-H.K.H. Prinses Catharina-Amalia der Nederlanden;
-H.K.H. Prinses Alexia der Nederlanden;
-H.K.H. Prinses Ariane der Nederlanden;
-Z.K.H. Prins Constantijn der Nederlanden;
-H.K.H. Prinses Laurentien der Nederlanden;
-Eloise Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouw van Amsberg;
-Claus-Casimir Graaf van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg;
-Leonore Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouw van Amsberg;
-H.K.H. Prinses Margriet der Nederlanden;
-Prof. Mr. Pieter van Vollenhoven;
-Zijne Hoogheid (Z.H.) Prins Maurits van Oranje-Nassau, Van Vollenhoven;
-Hare Hoogheid (H.H.) Prinses Marilène van Oranje-Nassau, Van Vollenhoven-Van den Broek;
-Z.H. Prins Bernhard van Oranje-Nassau, Van Vollenhoven;
-H.H. Prinses Annette van Oranje-Nassau, Van Vollenhoven-Sekrèv.

Toegevoegd na 13 minuten:
N.B. Lid zijn van het koninklijk huis is wat anders dan lid zijn van de koninklijke familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mei 2009 zijn de volgende personen lid van het Koninklijk Huis:

Huidig staatshoofd
H.M Koningin Beatrix
Erfopvolgers
║├ Z.K.H. Prins Willem-Alexander, Prins van Oranje, Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
║│ ├─── H.K.H. Prinses Catharina-Amalia der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
║│ ├─── H.K.H. Prinses Alexia der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
║│ └─── H.K.H. Prinses Ariane der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
║└ Z.K.H. Prins Constantijn der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
║ ├─── Eloise, Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouwe van Amsberg
║ ├─── Claus-Casimir, Graaf van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
║ └─── Leonore, Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouwe van Amsberg
╚ H.K.H. Prinses Margriet der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, Prinses van Lippe-Biesterfeld
├── Z.H. Prins Maurits van Oranje-Nassau, van Vollenhoven
└── Z.H. Prins Bernhard van Oranje-Nassau, van Vollenhoven
Na de aanvaarding van het koningschap door prins Willem-Alexander zullen prins Maurits en prins Bernhard geen deel meer uitmaken van het Koninklijk Huis (de Wet lidmaatschap Koninklijk Huis vereist hiervoor een bloedverwantschap met de Koning in de tweede graad). Gravin Eloise, graaf Claus-Casimir en gravin Leonore verliezen op dat moment eveneens hun lidmaatschap van het Koninklijk Huis, maar behouden hun recht op erfopvolging (de Grondwet vereist hiervoor een bloedverwantschap met de Koning in de derde graad).
Aangetrouwde leden van het Koninklijk Huis (niet gerechtigd tot erfopvolging)
Pieter van Vollenhoven, vanaf 10 januari 1967 door zijn huwelijk met prinses Margriet;
Marilène van den Broek, vanaf 29 mei 1998 door haar huwelijk met prins Maurits;
Annette Sekrève, vanaf 6 juli 2000 door haar huwelijk met prins Bernhard;
Laurentien Brinkhorst, vanaf 17 mei 2001 door haar huwelijk met prins Constantijn;
Máxima, prinses der Nederlanden, vanaf 2 februari 2002 door haar huwelijk met prins Willem-Alexander.