Als je een orgaan kon verkopen doe je dat dan ( niet aan een bekende of fam dat is nu niet van toepassing) ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (9)

Nee niet in mijn huidige situatie, ik heb het geld niet nodig en mijn gezondheid is mij lief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voor mezelf geen reden kunnen bedenken, maar als je je kinderen niet te eten kunt geven ligt het wel anders denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Als ik dood ben mogen ze alles van me hebben wat bruikbaar is, nu zou ik het alleen weggeven (gratis) aan naaste familie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee zou ik niet doen. Bloed geef ik ook gratis en mijn organen, er van uitgaande dat ze er nog wat aan hebben zijn na mijn dood beschikbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al eens gesteld.

Maar om de vraag te beantwoorden, het verkopen van je eigen orgaan is bij de wet verboden. Je kunt je wel afvragen of het moreel verkeerd is, ik vind van wel. Het zou een slechte zaak zijn omdat er al zo weinig donoren zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel daar mee te zeggen dat het orgaan altijd bij de hoogste bieder terecht komt en dat zou in mijn ogen niet eerlijk zijn. Iedereen heeft evenveel recht op een orgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ,dat zou ik niet doen.Stel dat ik een nier verkoop en later blijkt mijn enige andere nier niet meer goed te functioneren.Dan heb ik mijn goede nier verkocht.Buitendat vind ik het nogal luguber om organen te verkopen,ik doneer ze liever als ik ze niet meer nodig heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit of te nimmer! Mijn lijf is niet te koop!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is goed dat het bij de wet verboden is. Als je in een financiële noodsituatie zou zitten, zou je lichtvaardig een besluit kunnen nemen om je organen te verkopen.
Enerzijds is het stuk zelfbescherming dat dit niet mag.
Anderzijds mag dit nooit een commerciële handel worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Als één van de mensen die mij dierbaar is, alleen zou kunnen overleven met één van mijn organen, dan zou ik het gratis ter beschikking stellen, maar ik zal nooit zomaar organen gaan verkopen. Daarvoor is mijn eigen gezondheid me te lief (wat toch anders ligt als het voor naaste familie is).