Is internet een 'luxe'? Waar kies je voor bij bezuinigen?

Stel je moet bezuinigen, je auto is er al uit en je uitgave terug gebracht tot een minimum.
Hoe belangrijk is het dan voor je om internet te houden of is het net als een auto een luxe die gemist kan worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Ik zou op mijn vakanties en uitstapjes bezuinigen,internet is bijna ondenkbaar in ons leven,betalingen,mailen.Even snel iets opzoeken op internet. msn en een site als deze hiii zouden we dan moeten missen .internet vind ik meer een gebruikvoorwerp geworden en vind ik het geen luxe.Vakanties en weekeindjes wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Internet is geen luxe meer.
Zelfs schuldsaneerders laten bij de mensen de computer met rust, omdat het bijna een levensbehoefte is.
Banken sturen nauwelijks meer afschriften, veel bedrijven sturen alleen nog elektronische fakturen.
Het is wel mogelijk om zonder internet te leven, maar het is heel lastig.
14 jaar geleden
Ha, die Nelly3;

Ik vind internet tegenwoordig zeker geen luxe meer en zal er dan ook niet snel op bezuinigen. Bovendien valt er maar weinig besparing mee te halen. Beter letten opzaken als water- & energieverbruik, boodschappen, autokosten, verzekeringen, impulsaankopen, vakanties, telefoonrekeningen, abonnementen (sportclubs, kranten, tijdschriften), leningen en weet ik wat nog meer zal veel meer opleveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is één van de laatste dingen waar ik op zou bezuinigen, al was het maar vanwege het nut van internet bij het zoeken van beter betaald werk zodat ik niet meer *hoef* te bezuinigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet is het laatste waar ik op zou bezuiningen. Met internet kan ik toch sociale contacten houden en daardoor weer telefoonkosten besparen. Ik kan het geld van de bank overmaken, brieven mailen, kaarten versturen (postzegels besparen), geen krant dan via de tv of pc het nieuws bijhouden.

Voor school heb je tegenwoordig ook een pc nodig om alles uit te werken, boekverslagen te makennakijken welk huiswerk je hebt, en er de benodige materialen worden hier aangeboden. En zelf kan ik ook op de hoogte blijven over het reilen en zeilen van school.

Zie het dan ook niet meer als luxe maar meer als noodzaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het laatste waar ik op zou bezuinigen is internet. Er is een heel nieuwe wereld voor me open gegaan toen ik internet nam en die zou ik nog maar node kunnen missen. Af en toe doet mijn computer het niet (hij heeft nooit gedeugd) of internet is down (fout van Ziggo?) en ik krijg dan echt de pest in dat ik niet kan surfen.
Bij bezuinigen zou ik minder impulsaankopen doen in de categorieën eten, kleding, schoenen en huishoudelijke dingetjes of voor alles een apart schoonmaakmiddel.
14 jaar geleden
Internet is zeker geen luxe meer. Ik heb 3 kinderen waarvan 1 op de middelbare school, en 1 bijna op de middelbare school, en er worden boekverslagen verwacht, werkstukken, fictiedossiers, spreekbeurt met powerpoint. Een computer, en internet hoort tegenwoordig gewoon bij het "meubilair".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet is geen luxe... Het hoort bij het minimale nivo van levensstandaard... Is een basisbehoefte...

Nee een auto kun je missen, maar internet niet... In Frankrijk hebben de die wet aangenomen, die het mogelijk maakt om na drie keer waarschuwen Internet af te sluiten... Zonder tussenkomst van derden... De Franse Buma-Stemra kan dat op eigen houtje gelasten... Het komt hier in Nederland ook...

Maar Internet is een basis-behoefte en is niet te missen aan de dag van vandaag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veronderstel dat je niet meer op vakantie kan, je op uitstapjes bezuinigt omdat je geen auto meer hebt en reizen duur is etc., dan is internet nog een lijntje naar buiten, zodat je niet geïsoleerd raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier kan internet ook niet gemist worden, dus ook een van de laatste dingen om op te bezuinigen wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Internet vind ik persoonlijk wel een luxe, je hebt het niet nodig om te kunnen voorzien in je dagelijkse behoefte.
Je hebt eten nodig, je hebt water, gas, electriciteit nodig.
Dat zijn dingen die heb je echt nodig, dus ja als ik in de problemen zou komen, en ik moet bezuinigen zou ik zeker mijn internet aansluiting laten vallen.
Het zijn dus in zo'n geval onnodige kosten.
En verder zou ik geen manicure meer laten uitvoeren, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Mijn mening: ja internet is een luxe!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn ouders hebben geen computer en ze kunnen prima zonder,voor hun is de auto meer noodzaak dan internet.Door de auto kunnen ze hun boodschappen doen en bij familie en vrienden op bezoek gaan.Probeer dat maar eens met internet als je slecht ter been bent.

Ik zou internet niet kunnen missen,maar dat komt omdat ons leven er op ingericht is.Betalingen e.d. verlopen allemaal via internet.Ook voor school heeft mijn zoon hem nodig.Maar als je zegt dat de auto er al uit is,dat zou ik veel erger vinden.De auto is voor ons geen luxe maar noodzaak.Openbaar vervoer is hier een ramp en we hebben hem gewoon nodig om naar het werk te kunnen gaan.Zonder auto geen inkomsten.Zonder internet veel ongemak maar meer niet.