Waarom eten mensen vlees, na al die ziektes pest varkensgriep vogelgriep, gekkenkoeien ziekte, salmonella eieren, verkankerde vis, vergiftigde paling?

Dieren zijn geen voedsel voor mensen.
Omdat in den beginne schiep God hemel en aarde, de dieren eerder dan de mensen.
Let op! Er staat geschreven in Genesis, al het zaad dragende gewas is u tot spijzen, al wat leeft in de wateren en boven de wateren, hebben een levende ziel, daar blijft u vanaf. Heel helder en duidelijk. De aarde is voor mens en dier. De mens is aangesteld als hoeder over de dieren, hoeden bewaren koesteren verzorgen.
Gij zult niet doodslaan! Dat staat ook voor dieren, die ter verheerlijking voor de aarde zijn. Mensen kunnen hart zijn ter bevrediging van de buik schreeuwen de gefokte dieren het uit. Alleen Noach kreeg bij hoge uitzondering als het niet anders kon op de ark toestemming om een dier te slachten er waren strenge regels. Zodra hij aan wal was mocht geen dier gegeten worden. Toch logisch dieren paren nestelen beschermen hun jongen. Dieren die dieren eten naar hun aard een zwaan koe enz eten planten. De mens als hoogste goed is een planten eter
in het land vab melk en honing koeien en geiten zijn gulle gevers. Vlees met niks erop lust niemand, de kruiden maken het eetbaar, Doordat een mens kadavers eten moet hij een hoge prijs betalen. De mensen weten niet beter want zij krijgen vlees met de paplepel ingegoten

het evangelie werd mens het woord is vlees geworden heeft onder ons gewoond, voor dat Jezus er was hadden de mensen de heilige geest niet , handelden naar hun eigen inzicht, dat kan je lezen al het geweld, is niet uit God. De mens nadat hij verdreven was uit het paradijs, raakte steeds verder weg van God, God stuurde een verlosser, is gestorven voor heel de mensheid, opdat zij eeuwig leven zouden krijgen. De mensen zouden geen vlees meer lusten. We kunnen zelf kiezen, Vader vergeef het hun zij weten niet wat zij doen. Als je eerlijk bent tegenover jezelf dan is het toch zot dat je een dier met een ziel slacht, waarom komen al die ziektes denk je? door de zonde, omdat de mensen niet beter weten je wordt in een vlees maatschappij opgevoed. Vlees is geen voedsel voor mensen. Voor de welvaart betaalt een mens een hoge prijs. De mens is de kroon op de schepping, om met dieren zegen te vieren. Het is niet haalbaar, omdat de mensen op het algemeen Jezus niet erkennen, ook de heilige geest niet hebben omdat zij niet geloven. Gij zult niet doodslaan. Dat gebod geld van eeuwigheid tot eeuwigheid

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Het eten van vlees heeft de evolutie van de mens versneld.
Tegenwoordig kunnen wij allemaal beter en gezonder eten. maar dat kost meer geld en daar passen de meesten voor.
Eieren van mijn eigen scharrelkippen smaken beter en zijn gezonder dan uit de winkel.We zouden allemaal deze eieren kunnen eten, als we er 4 keer zo veel voor zouden willen betalen!
Vissen kunnen we tegenwoordig goed kweken maar zijn duurder dan de vis uit zee, dus gaan we door met het plunderen van de zee, inplaats van meer te betalen!
Dus alles is een kwestie van geld.
De mens kiest voor minder betalen en niet voor gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JAWEL, ik koop altijd producten met het logo van: http://www.ikkiesbewust.nl/
:-)

Andere antwoorden (11)

Omdat het gezond is en we dat al doen sinds we oermensen zijn. En het houdt natuurlijke systemen aan de gang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans da je iets oploopt na het eten van groenten is groter dan de kans dat je iets krijgt van het eten van vlees. Toch wordt er nog steeds salade gegeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor bronnen heb je daarvoor? Ziektes (of erger) veroorzaakt door het eten van fout vlees zijn m.i. toch gevaarlijker, maar ik kan dat nergens mee staven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Groentes kunnen dioxines, afkomstig ui de zware industrie, toxoplasmose of andere parasieten bevaten, en bijvoorbeeld dysenterie-amoeben. Kun je allemaal flink ziek van worden. De in de vraag genoemde veeziekten zijn voor de mens niet echt een gezondheidsrisico. Zelfs BSE-koeien kun je zonder risico eten. Mijn gebruikte bron is opgedane kennis, maar als je meer hierover wilt weten, kijk eens rond in publicaties van het RIVM of Wageningen Universiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee. Mijn antwoord was wat kort door de bocht. Op dioxine-sla en radioactieve spinazie na (waarop tegenwoordig haast geen risico meer is) zijn ziektekiemen prima van groenten en fruit te verwijderen. Goed wassen, pellen, koken... Zelfde geldt voor vlees en vis. Beestjes kunnen, net als mensen, ziek worde. Die dierziekten zijn niet iets van de laatste tijd, maar de kans dat je van goed gegaard voedsel ziek wordt, of erger, is verwaarloosbaar klein. Afgaande op de vraag heb ik ook meer het idee dat het vooral een filosofische reden van vraagsteller is om geen vlees te willen eten, en niet zozeer een techinsche. Daar kan ik alleen maa respect voor opbrengen, al deel ik haar opvatting hierover niet.
Het is gewoon heel lekker! Tenminste, dat vind ik.

En de kans op een ziekte is niet zo groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat overal dood aan... Ook aan genetisch gemodificeerde producten en dioxinen in groenten...

Toegevoegd op 30-05-2009 19:21:11
En ik ken niemand die salmonella eieren, verkankerde vis of vergiftigde paling gaat eten... Die kijken wel uit hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dood gaan aan genetisch gemodificeerde producten????
Omdat het lekker en gezond is.
Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe het niet, maar niet vanwege de redenen die jij noemt. Waarom mensen die vlees eten het wel doen, ondanks die enge verhalen? Tja, je kan overal dood aan gaan en ziek worden. Gefrituurd eten kan dan niet meer. Teveel van dit kan niet, te weinig van dat kan niet...
Zelfs inademen kan dan al niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon, omdat we omnivoor zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als god alleen aan Noach toestemming zou hebben gegeven om dieren te slachten, hoe komt het dan dat ik in de eerste 9 hoofdstukken van Leviticus uitgebreide regels tegenkom voor het slachten en offeren van dieren? Hoe komt het dat er duidelijk verteld wordt welke dieren men wel en niet mag eten?

Er staat ook geschreven in Genesis 9:2-3
" 2-3 "Alle wilde dieren, de vogels en de vissen zullen bang voor u zijn", vertelde God Noach, "want Ik heb ze in uw macht gegeven. Voortaan zullen zij een deel van uw voedsel zijn, net zoals het koren en de groenten."

Als je om persoonlijke redenen tegen het eten van vlees bent is dat prima. Maar gebruik dan je eigen argumenten. Ga niet selectief lopen zoeken naar quotes uit een boek die je mening bijstaan, en vervolgens de delen negeren (uit hetzelfde boek) die je mening tegenspreken. Dat riekt naar intellectuele oneerlijkheid.

Toegevoegd op 30-05-2009 23:54:41
Deuteronomium 14: een handig oberzicht welke dieren wel en niet gegeten mogen worden.

Leviticus 11 herhaalt dit. Met verder de foute bewering dat de haas herkauwt.

Of de woorden van Jezus zelf; Markus 7:19"Het voedsel gaat immers niet naar het hart, maar naar de buik en tenslotte komt het in het riool terecht." Jezus maakte hiermee duidelijk dat men alle voedsel zonder gewetensbezwaar mag eten.

Toegevoegd op 31-05-2009 09:02:53
"dat kan je lezen al het geweld, is niet uit God."

Mattheüs 15: Jezus herhalt nogmaals dat kinderen die hun ouders niet eren gedood moeten worden, anders is je eigen geloof niet echt.
Markus 7: Nogmaals de herinnering; kinderen die hun ouders niet gehoorzamen dienen gedood te worden.
Lukas 10: "Discipelen, vraag om hulp van dorpsbewoners, en als zij niet willen helpen, dreig dan met de totale vernietiging van het dorp, erger nog dan in Sodom."
Lukas 12: Vrees niet zij die u willen doden, zij kunnen alleen uw lichaam doden. Vrees god, die niet alleen dood, maar je ook nog eens de hel in zal gooien. (Want god is liefde.)
Johannes 3:18: Het maakt niet uit wat je doet, zolang je maar gelooft. Dat is het enige wat telt. Al ben je de vriendelijkste persoon op aarde, dat is niet genoeg als je niet gelooft. Al heb je de meest verschrikkelijke daden begaan, geloof en je zal beloond worden. (Dus maak je niet druk. Je gelooft, de rest doet er niet toe.)

^^Lees verder bij reacties
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kleine selectie. En dan heb ik bewust niet in het oude testament gezocht. Ik kan lezen dat geweld wel uit god komt. Nogmaals, als je een mening bedeelt bent over een onderwerp dat vanuit je bijbel zowel ondersteund als tegengesproken wordt, gebruik dan niet je bijbel om te argumenteren, maar je eigen woorden. Want in deze gevallen komt je standpunt niet uit het geschrift, maar uit jezelf.
Als G0D wilde dat we planteneter waren, had ie ons wel een "koeiemaag" gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat wij door de natuur (of god, als je dat liever hebt) zijn geschapen als alleseter. Kijk maar naar ons spijsverteringsstelsel en onze tanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anders lopen al die beesten hier zomaar vrij rond! Ik heb liever een biefstuk op mijn bord dan een koe in mijn woonkamer.
Het eten van vlees is een keuze, een keuze die onze verre voorouders gelukkig hebben gemaakt. Zoals eerder is aangegeven heeft het eten voor een grote evolutionaire stap gezorgd door ons van eiwitten te voorzien die onze hersenen hebben laten groeien. Deze gegroeide hersenen hebben ervoor gezorgd dat we zo ver zijn als we nu zijn. Als je geen vlees wil eten is dat prima. Ik kan best zonder vlees, maar ik hou er zeker van. Ondanks dat er een handjevol mensen zijn die getroffen zijn door een voedselvergiftiging door besmet vlees. Het vlees wordt goed gekeurd in dit land.
(zoals altijd heb ik maar een klein deel van je geraas gelezen, mijn excuses als ik argumenten niet gelezen heb)