kan de naam Jace ook gegeven worden aan een meisje?

Hallo iedereen,

Voor ongeveer een jaar geleden(toen ik nog niet zwanger was) hebben ik en mijn vriend een jongens en een meisjesnaam bedacht voor als we ooit zwanger zouden raken.

Nou kende ik een meisje/vrouw met de naam Jace en was opslag verliefd op de naam!

Dus ook vanaf het moment dat we zwanger waren wisten we dat dat de naam zou worden voor een meisje.

Nu is het gek genoeg ineens een trend om de naam Jace aan een jongen te geven. Wat ook prima kan. Maar net zoals de naam Jaimy bijvoorbeeld zijn er jongens en meisjes die zo heten.
Ben nu dus bang dat IEDEREEN de naam Jace zal zien als een jongens naam terwijl ik toch echt van mening ben dat het ook een leuke meisjesnaam is.

Wat vinden jullie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
3.4K

Antwoorden (3)

Op http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/jace zie je de populariteit van de voornaam Jace.

385 jongens hebben de naam Jace als eerste voornaam; 6 meisjes hebben de naam Jace als eerste voornaam (gegevens uit 2014).

De naam kan dus ook aan meisjes worden gegeven.
Antoni
8 jaar geleden
Als je kijkt naar de gegevens van het Meertens instituut, dan blijkt dat in 2014 slecht 6 meisjes deze naam gekregen hebben, tegenover bijna 400 jongens. Je zou dus kunnen zeggen dat het meer een jongensnaam is. Maar dat betekent nog niet dat het niet kan. Tegenwoordig moet je het wel erg bont maken wil een naam niet geaccepteerd worden. Je mag een meisje gewoon Henk of Arie noemen.

Bedenkt bij het geven van een naam aan je kind dat je dat niet alleen voor jezelf doet. Je kind moet die naam het leven lang dragen. Persoonlijk zou ik mijn dochter geen naam willen geven waar ze mogelijk niet blij mee zou zijn. Ook een naam die een plotselinge modegril lijkt te zijn (zoals uit de grafiek blijkt) zou ik zelf liever vermijden. Maar anderen vinden dat juist wel leuk.

Kortom, ja, die naam kan aan een meisje gegeven worden. Of je dat ook doet, moet je zelf weten. Denk er wel goed over na.

Toegevoegd na 10 minuten:
Grappig detail: er waren in 2014 meer meisjes met de naam Arie dan met de naam Jace.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
op de kleuterschool nu vier Lottes in één klas. Waarom kiezen mensen een naam die té populair is. Toevalig de naam Jace vandaag voor het eerst gehoord. Was een jongetje trouwens.
Onze dochter heet Jace Beau. Altijd je eigen gevoel volgen bij een naam. Als jullie het mooi vinden vooral doen! Nog nooit commentaar gehad dat het een jongens naam zou zijn.
4 maanden geleden