Een vriendin van mij heeft een mascara gestolen gister, hierbij is ze betrapt, wat is haar straf?

mijn vriendin ging naar n winkel en stal een mascara, daarna ging ze naar een andere winkel toen ze naar buiten ging toen stonden daar de mensen van de eerste winkel, zei vonden de mascara en zeiden heb je het gestolen? ze bleef volhouden van niet, toen hebben ze haar nummer opgeschreven en zijn ze weg gegaan. Ze zeiden er nog bij, we gaan de beelden terug kijken en als we bewijs hebben roepen we de politie erbij. Weet u wat de straf is als je hebt gestolen en je bent pas 13 jaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (2)

Iemand van 13 jaar komt in aanmerking voor een Halt afdoening, mits het de eerste keer is dat ze gepakt is voor iets. Een halt afdoening mag je nl maar één keer doen. Ook kom je hier alleen maar voor in aanmerking, als je bekent bij de politie, dat je het gedaan hebt.

halt afdoening houdt in dat je een taakstraf krijgt en dat je een excuusbrief moet schrijven. Je ouders moeten moeten mee bij het eerste gesprek en je ouders moeten ook accoord gaan met deze Halt afdoening.
Bronnen:
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet om moeilijk te doen maar word akkoord niet met dubbele k geschreven i.p.v. dubbele c?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt volgens mij ook met kk geschreven, dat was bij 'ik hou van holland' zaterdag ;-)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
ik kan die nieuwe spellingsregels maar moeilijk bijhouden. toen ik nog op de middelbare school zat was het nog met dubbel c. kennelijk word ik oud en loop ik achter :). had trouwens die uitzending van "ik hou van holland"wel gezien, dus had beter kunnen weten, maar stug vasthouden aan het verleden heeft ook wel iets.
Waarschijnlijk moet zij zich met haar ouders op het politiebureau melden. Als je vriendin slim is koopt ze een bos bloemen en gaat ze haar excuses aanbieden aan de winkelier. Misschien houden ze het dan bij een waarschuwing. NOOIT meer doen dus!!