Is een neger die albino is ook daadwerkelijk een neger?

Albino`s zijn wit. Maar ook bij negerstammen komen albino`s voor. kunnen deze personen ondanks hun witte huidskleur alsnog neger genoemd worden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
11.6K

Antwoorden (4)

jazeker, want ze zijn nog steeds van het negroide ras.
negroide zijn is meer dan alleen zwart zijn.
14 jaar geleden
Ik zie het woord neger persoonlijk als scheldwoord.
Neger komt van zwart (negro) en het klinkt niet echt vriendelijk in mijn ogen.

Maar de mainstream mensen zullen in dit geval bij een neger eerder iets bedoelen mbt het ras, in dit geval blijft het ras hetzelfde dus een albino kan ook een neger zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neger is geen scheldwoord hoor. wel als je er nikker van maakt. of er vieze voorzet ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is nigger de Engelse vertaling van neger en daardoor heeft het qua woord dezelfde betekenis.
Een albino muis is ook een muis.
Als je albino bent, verandert dat niets aan je ras of soort.

Het is wel logisch dat als het meest kenmerkende van een ras ontbreekt (de donkere huidskleur) dat je dan deze vraag stelt. Maar een albino uit China is nog steeds een Chinees, en een albino uit Afrika is nog steeds een Afrikaan.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verander het woord ras nu in land van afkomst, dat is niet helemaal hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar komt het wel op neer... Chinezen zijn afkomstig van het Aziatisch ras, Afrikanen (een groot deel in ieder geval) zijn afkomstig van het negroïde ras (in de mondstaal: afrikaans). De huidskleur heeft geen invloed op het ras, al lijkt het zo, zoals itsme al zei in het antwoord!
Ha, die AvdS;

Ja hoor; als iemand als albino deel uitmaakt van een bepaalde ethnische bevolkingsgroep dan is het enige verschil de kleuren van huid, haar en ogen. De rest (lichaamsbouw, haargroei, vorm van ogen, mond, neus etcetera) is gewoon net als iedere ander uit die groep.
En ik kan het weten; ik heb ooit een albinogezin 'in het echt' gezien. Op zich best een vrij bizarre ervaring....

Toegevoegd na 3 dagen:
Aanvulling; dat albinogezin waren dus negers.