Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben werkzaam in engels water op een booreiland. Volgens de rechter heb ik keuze in het betalen tussen ned. belasting en eng. belasting?

heb nu geen aftrek van alimentatie en woning zijn er meer mensen die met dit probleem zitten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
544

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

iedereen die in het buitenland werkt heeft te maken met de regels die in het land waarin hij werkt gelden met betrekking tot belsting ,sociale zekerheid, aftrekposten als jij ervoor kunt kiezen om in of engeland of nederland belasting te betalen en ervoor kiest dit in engeland te doen is het logisch dat de betreffende aftrekposten ook niet gelden indien dit in engeland niet gebruikelijk is.Een ander gevolg van in het buitenland belasting betalen is een korting van 2 % per jaar op de toekomstige aow omdat je daar ook geen premie meer voor betaald.
in jou geval (keuzevrijheid) zou ik er altijd voor kiezen om in Nederland belasting te betalen,ook al zou dat betekenen dat je nettoloon nu wat minder word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je in het buitenland werkt maar in Nederland woont, of andersom, in Nederland werkt en in het buitenland woont, zoals veel grensbewoners hier in de regio, kun je in principe kiezen of je Nederlands of Engels / Duits / Belgisch belastingplichtig bent. Beide kunnen voor- en nadelen hebben die afhankelijk zijn van je persoonlijke leefsituatie. Voordelen van Nederlandse belastingplicht is voornamelijk de hypotheekrenteaftrek. Meestal is die alleen al voldoende om voor Nederlands te kiezen, maar als je geen koophuis hebt, loont het zeker de moeite je even in de concrete verschillen te verdiepen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zal ook naar je pensieon kijken want ook daar word je gekort op je aow als je in het buitenland werkt Oud off shore werker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding