Wat is de naam van die plankjes waarmee je boodschappen op de kassaband kan scheiden?

Je kent ze wel, die driehoekige plankjes die je na je boodschappen op de band neerlegt. De kassajuf van AH had ook geen idee hoe die dingen eigenlijk heten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
11.9K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand hier houd zich niet aan zijn word.. :}
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
*woord
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een feominaal idee!:)
Kuch kuch!
+1

Andere antwoorden (7)

Ze zijn officieel tot beurtbalkje benoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beurtbalkje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het "tot hier en niet verder"-balkje
het "meer-betaal-ik-niet"-balkje

of de offciele benaming zoals hierboven al genoemd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het nietbalkenendebalkje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak het niet te ingewikkeld;
Gewoon scheidingsbalk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij Paul de Leeuw werd het VoKlabalkje gemaakt

Volgende klant balkje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beurtbalkje is een staafje voor het scheiden van koopartikelen op een kassaband in bijvoorbeeld een supermarkt. Het woord is bedacht in 1996, maar pas echt bekend geraakt in 2003.

In september 1996 kwam in het maandblad Onze Taal de volgende vraag aan de orde: "Hoe noem je het balkje dat je bij de kassa van de supermarkt tussen je eigen boodschappen en die van de volgende klant legt?" Daar bleek nog geen gangbare term voor te bestaan; de lezers werden opgeroepen suggesties in te sturen. In januari 1997 werden de inzendingen behandeld. Meer dan eens werden de termen beurtbalkje, divider, kassabalkje, klantenbalkje, klantenwig en stopper genoemd; de Taaladviesdienst verkoos het allitererende woord beurtbalkje, dat was ingezonden door vier mensen.