- respect hebben voor je medemens
- betrouwbaar zijn
- eerlijkheid
- kunnen luisteren
- je kunnen opvrolijken
- je kunnen troosten in moeilijkere tijden
- er voor anderen zijn
- humor hebben
- jezelf kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

respect hebben voor je mede mens,en vertrouwen geven dat iemand zich veilig voelt bij jou.Andere mensen willen helpen ,maar ook je grenzen aan kunnen geven op een vriendelijke manier.Dat zijn in mijn ogen goede karakter eigenschappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere karaktereigenschap kan in een bepaalde mate en in een bepaalde situatie goed zijn.

Ik ben bv perfectionistisch. In mindere mate is dat een goeie eigenschap als ik een precieze job moet doen. In grote mate bij een haast klus is het een heel slechte eigenschap.

Toegevoegd na 48 seconden:
Koelbloedig zijn kan in bepaalde situaties heel erg goed van pas komen. Soms zou ik willen dat ik die eigenschap meer had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrede met jezelf en je omgeving; dan komt de rest vanzelf.
Dus bescheidenheid staat hoog aan de top......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- Kunnen luisteren naar anderen
- Behulpzaam zijn
- Belangstellend zijn
- Je zelf durven zijn
- Vriendelijk zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karaktertrekken komen in alle soorten, maken en smaken. Of ene bepaalde eigenschap goed of slecht is, hangt voor een heel groot deel van de sociale en maatschappelijke context af.

Er zijn wel wat karaktertrekken die wanneer ze teveel de boventoon voeren universeel als negatief geclassificeerd worden (denk aan agressie, maar ook extreme verlegenheid) of universeel positief ( behulpzaam, meelevend - wat overigens in bepaalde gevallen weer buitengewoon irritant kan zijn) maar het zijn vooral echt extreme uitersten die als ongewenst beschouwd worden. Een klein beetje agressie of prestatiedrang heb je bijvoorbeeld in veel beroepen wel nodig. En terughoudendheid of bescheidenheid siert niet elke mens in elke situatie.

Daarmee zijn eigenlijk alle karaktereigenschappen in de grond goed,mits in de juiste context en goed gedoseerd.
Of eigenlijk :door een bepaalde mate van beschaving in goede banen geleid en in passend verband ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind eerlijk naar jezelf en eerlijk naar anderen een hele mooie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bescheidenheid,liefde en respect voor elkaar,daar kom je een heel eind mee en o ja verdraagzaamheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ieder mens in zijn eigen waarde laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld en macht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is geld voor een karaktereigenschap??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van het goede soort toch?
integer,
flexibel,
vredelievend,
behulpzaam,
sociaal,
communicatief,
eerlijk,
doortastend,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
relativerings vermogen
empathisch vermogen
en nog een paar, maar die zijn al genoemd door andere antwoorders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Evenwichtig