Heb je in de staatsloterij minder winkans als er meer loter verkocht zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Volgens mij doen alle loten mee, ook die niet verkocht zijn, dus het maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat klopt...

Alleen de verkochte loten dingen mee naar de prijs. Derhalve, als er meer zijn, is er minder kans om te winnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Net gecontroleerd. De jackpot gaat in de trekking van 10 november gegarandeerd vallen. Dan doen alleen de verkochte loten mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de jackpot is dat wel zo, want die valt zowiezo, maar voor een van de tien eindcijfers krijg je ook wat, en daar heb je altijd 10% kans op per lot. (tenminste zolang het eindcijfer bij elk lot verschilt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kans op een eindcijfer is altijd 10% of 1% of 0,1 % (1-2-3 cijfers). Dat maakt dan niet uit hoeveel loten er zijn verkocht, die kans is altijd zo.
Het enige verschil de afgelopen trekkingen zit in de kans op de jackpot. Die wordt gegarandeerd uitgekeerd als de pot maximaal gevuld is, dus dan is de kans dat deze wordt uitgekeerd groter dan als de jackpot niet op 27,5 miljoen staat.

Maar puur jouw vraag: nee, meer verkochte loten betekent niet minder kans.
14 jaar geleden
Voor de meeste prijzen niet, maar voor de jackpot wel. De jackpot is namelijk de enige prijs waarvoor de niet-verkochte loten NIET meedoen. Bij de rest wel, en dan maak het dus niets uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De staatsloterij maakt na het sluiten van de verkoop netjes bekend hoe veel loten er verkocht zijn. En dit waren er gisteren middag zo'n 11,1 miljoen. Dus dan weet je gelijk wat je winkans is...