Wat is dit voor vorm? (zie afbeelding)?

Is dit 'afgeplat' of niet?
Of is er een ander woord voor?

Het gaat vooral om het rode gedeelte: in plaats van symmetrisch te zijn (verticale symmetrielijn) is er aan de ene kant geen punt / afronding, maar als het ware een heel abrupt einde.

Vage uitleg, hoop dat iemand me begrijpt.

Toegevoegd na 52 minuten:
Extra toevoeging: het gaat om ontlasting. Niet geheel onbelangrijk, maar ik dacht eerst dat het niet nodig was om te noemen.
Ik hoor nl. vaak de term afgeplatte ontlasting vallen, maar ik heb geen idee of dat nou is wat ik heb.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilde al strijkijzer zeggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha ja tis een beetje zielig getekend, maar het is waar het zo ongeveer op neerkomt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
snap je vraag echt niet hoe kom je erop hihihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of dit 'afgeplat' is of niet. Zo nee, hoe noem je deze vorm dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de glij vorm ??hahha met een strijkijzer glij je ook over iets heen ,en anders het strijkijzervorm.Interressant hoor.

Antwoorden (6)

Dat is een lineaalrechte lijn in een onregelmatig figuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw tekening is niet een voorbeeld van afgeplat.
Het lijkt er eerder op dat er een stuk vanaf is gesneden met een scherp mes.

Maar om terug te komen op afgeplat. Afgeplat is een cirkel die ellipsvormig word, beetje ovaal eigenlijk, maar dan met punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad alsof het is afgesneden. (dat is het niet, het gaat trouwens om ontlasting).
Bedankt voor je uitleg over afgeplat.
Niet afgeplat. Ik zou zeggen: afgekapt, of afgesneden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo ziet de onderkant van je drol eruit als je vanaf het dak poept!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een abrupt afgekapte drol,ook wel genaamd drollus interruptus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bolus interruptus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt idd iets "latijnser"dan mijn probeersel.
Krachtige bilspieren..tjakka! :)