waarom heten veel ouderen van nu, corrie, bep, henk, jan enz

Toegevoegd na 3 minuten:
Truus, ans, willem, klaas. Als je je kind zo nu noemt word je denk ik uitgelachen ;P zit er een reden achter dat ze hun kinderen zo noemden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Puur Hollandse namen. Vroeger werd er meer vernoemd naar opa's en oma's en dan werd die stevige naam ook als roepnaam gebruikt.

Je ziet nu nog wel vaak vernoemen, maar dan wordt de roepnaam anders, moderner of toegevoegd..
Bijvoorbeeld:
Joep Johannes Marinus roepnaam Joep
of Johannes Marinus roepnaam Mark of Jesse

Het is van de laatste pakweg dertig jaar dat langzaam aan buitenlandse namen hier in NL voorzichtig voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat waren vroeger populaire namen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger waren dat dé hippe namen, zoals je nu Sanne, Daan en Sem hebt. Als wij later stokoud zijn, zal de jeugd van dan wel zeggen; 'jemig, wat een gekke namen zeg! Sanne, zo zou ik mijn kind toch nooit noemen!'