Zijn er meer mensen die zich ergeren aan de taalfouten in de vragen?

Ik bedoel niet de typefoutjes die je her en der wel tegenkomt, maar de kromme zinnen en grove taalfouten.
Ben ik de enige die dit tenenkrommend vind?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie is die idioot die al die minduimen aan het uitdelen is?
Bekijk deze vraag eens bijvoorbeeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je niet, denk je dat ik die minduimen uitdeel?
itsme
14 jaar geleden
Skusme, dat moet iemand zijn die zich aangevallen voelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babyfaced doet z'n best, dat geloof ik echt.
Dat neemt niet weg dat ik hem corrigeer wanneer ik dat nodig vind.
Maar volgens mij is het evengoed wel een schatje hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cavia, ik geloof niet dat jij de minduimer bent hoor.
Er is hier weer eens iemand bezig die zich verveelt en zelf niet de intelligentie bezit om een mening te geven of een vraag te beantwoorden...
Ik merkte het vanavond ook al bij andere vragen.

Het beste antwoord

Nee, je bent echt niet de enige.
Er zijn er bij die het voor elkaar krijgen een schijnbaar willekeurige verzameling woorden op een dusdanige manier neer te typen dat de vraag bij voorbaat al bijna in de categorie Raadsels geplaatst dient te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 In de 2 weken dat ik hier zit heb ik dat ook gemerkt.
Soms is er geen touw aan vast te knopen en als je vraagt wat er wordt bedoelt via een reactie, dan krijg je er geen antwoord op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, sommige vragen zijn echte raadsels. +1 voor C4th. Enneh, Kiswum - zal ik nu mijn mond maar houden? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Graag Rotaluclac en bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rota / Kiswim er ontgaat mij iets ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geen idee, misschien hebben we een keer een meningsverschil gehad ofzo, maar ik praat gewoon lekker mee hoor :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor Kiswum, ik doelde op - eh - zeg maar de tekst van jouw eerste reactie in relatie tot het onderwerp van de vraag. Ik had de politiek in moeten gaan. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens! +1! Al is het alleen al om die stompzinnige minduimen te compenseren!

Andere antwoorden (17)

Nee dat ben je niet.
Ik erger me d'r ook soms nogal aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kromme zinnen moeten kunnen.
Stupide vragen ook.
Maar het is de combinatie van beide waar ik niet tegen kan.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanwaar in vredesnaam 3 minduimen? Het is een prima antwoord! Namens mij in ieder een plusje!
Zolang het enigzins begrijpelijk is, probeer ik me niet te ergeren. Voor sommige mensen is Nederlands niet de moedertaal, en er zijn ook mensen die misschien dyslexisch zijn. Maar als het écht onbegrijpelijk is, of een onzinvraag, dan erger ik me ook wel. Eventjes maar hoor, want het sop is de kool eigenlijk niet waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
vind ik ook :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens! +1, om het idiote minduimpje te neutraliseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel, heel aardig van je! Met de plusjes en m'n antwoorden van vanavond ben ik toegetreden tot niveau 5!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd met je nieuwe niveau :-)) +1 voor je antwoord
Als ik het gevoel krijg dat iemand niet de moeite of tijd heeft genomen om een vraag wat duidelijker te stellen of vooraf even de taalfouten te checken, dan erger ik mij daaraan ja.
Inderdaad tenenkrommend af en toe!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog meer minduimers? Ga gerust je gang hoor...
Je bent niet de enige, Vooral slordige niet nagekeken zinnen, kan ik me aan storen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eens!+1
Laten we iedereen de kans geven om hier op gv. zijn vraag te stellen of zijn antwoord te geven,
Ongeacht hoe hun taalkennis is.
Sommige vragen zijn inderdaad totaal onleesbaar, geef daar dan een reactie op, laat iedereen in zijn waarde.
Ik heb 50 jaar met mijn handen gewerkt en ben heel veel taal vergeten, vrijwel nooit gelezen en helemaal niet geschreven, ik maak soms de afschuwelijkste fouten die ik niet eens zie, maar ik leer er wel van en doe mijn best.
Zo zullen er nog veel meer zijn hier op g.v. die gewoon niet beter kunnen schrijven.
Ik heb al eens eerder voorgesteld dat ik graag op p.b. hoor wat ik fout doe, niemand maar ook niemand reargeert hierop , te veel moeite voor een oude man.
O.K. ik red het alleen ook wel, het wordt al beter.
En tik je iemand op zijn vingers voor een taalfout, doe het met een glimlach en zeik hem niet af.
Dan mag je dat bij mij ook zo doen!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
onbegrijpelijke minnetjes ed, +1 voor je fijne antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, het was niet mijn bedoeling iemand af te zeiken of te kwetsen en als ik je antwoord lees is er weing mis met je taalvaardigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.k. Cavia ik zet me af tegen de vraag en niet tegen de persoon, deze vraag is al zovaak beantwoord en ik dacht , daar heb je hem weer, toen las ik ook nog de eerste antwoorden die voor mij niet zo leuk zijn en dan reargeer ik.
Wat vrijwel niemand zich realiseert, dat er bij sommige onderwerpen heel veel emotie vrij komt en sommige mensen hier op g.v. juist daardoor veel fouten maken!!!
Ik heb alle begrip voor deze fouten , ik vind het geweldig dat deze personen hier durven te antwoorden en als er dan mensen zijn die daar dan over spelfouten vallen dan word ik pissig en eigenlijk was ik dat net ook.
Maar niet op cavia, maar op de vraag en de bijval die je dan krijgt, eerlijk gezegt zie ik nu pas wie de vraag heeft gesteld en begrijp nu waarom je reargeerde.
Zand er over! groeten Ed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, jouw taalvaardigheid is uitstekend! En je verhaal is geweldig. +100 als het kon...
Ennehm, een oude man? Eerder een ok persoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1000 als dat maar kon.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ed, reargeert :-)) uh..reageert...zonder R..grapje hoor, ik hou er niet van om een ander te corrigeren, ik maak zelf ook wel eens een fout.
Ik gebruik de abc, boven in mijn balk, met die groene vink..
Maar +1 voor je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed mooi antwoord +1
Ik kan me ergeren aan onzorgvuldigheid. Op zich goed opgebouwde zinnen waar 10 spelfouten in zitten omdat iemand niet de moeite neemt om te kijken wat er getypt staat.
Ik erger me ook aan een vraag waar geen touw aan vast te knopen valt, gewoon omdat alle informatie ontbreekt.

Als het gaat om mensen die de Nederlandse taal (nog) niet goed machtig zijn, ach daar ben ik veel toleranter. Dan doe ik moeite om te begrijpen wat er bedoeld wordt, af en toe kan ik er om glimlachen. Maar meestal is er toch respect, en dat geldt zeker voor iemand die zich inspant om ook deel te nemen aan een Nederlandstalig forum.
14 jaar geleden
Het is ook een generatiekloof. Pubers weten dat het irritatie opwekt en sommigen vinden dat een reden om zich te onderscheiden. Jaja, de jeugd van tegenwoordig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taal was vroeger op school een zwakte van mij.
Wat zwak is kan nooit sterk worden als het niet in je zit.

Waarom eist men dan na school dat het perfect moet zijn.

Ik was blij dat ik er vanaf was. Net zoals anderen met wiskunde, en daar ben ik nu wel goed in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een vraag die al 100 keer hier beantwoord is volgens mij, heeft dus wel een klein baardje. En het motto blijft; "het gaat om de vraag niet de steller."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die deze site nog niet zo lang kennen en daarbij heb ik m'n vraag niet in de geschiedenis terug kunnen vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cavia:"niet in de geschiedenis terug kunnen vinden?"
Ook niet als je bij 'zoek' invoert: "taalfouten", of "ergeren"?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 trouwens
Nee, want ik zie vaak genoeg bij reacties of bij antwoorden van mensen een flauwe grap over een taalfout of gewoon serieus een tip voor de vragensteller.
Zelf denk ik soms ook van: Ja, kom op, typ eens goed Nederlands, maar aan de andere kant probeer ik me er niet te veel van aan te trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de zoveel tijd komt de 'T VRAAG' weer voorbij. Nu dus ook weer. Je zou eigenlijk voor de gein eens bij de zoekfunctie het woordje 'taalfouten' in moet voegen, dan zul je verbaasd zijn over het aantal vragen met dezelfde strekking.
En daarbij, hoe kan ik antwoorden op de vraag "Zijn er meer mensen....? ( Alsof ik weet hoe andere mensen denken).

Ik erger mij niet aan kromme zinnen of grove taalfouten. Het gaat mij nl. om de strekking van de vraag, en de fouten, ach daar lees ik overheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn belangrijker zaken om je aan te ergeren lijkt me.

Ergeren is slecht voor je hart (D?) (-:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom moet men zich ergeren voor een taalfout van een ander. Niemand is toch perfect. Mensen die ergeren zijn hun geestelijk gehandicapt of zo? Kunnen ze niet beheersen wat er wordt bedoelt. Ik vindt he gewoon flauwkul.!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al heel vaak voorbij gekomen en ik heb hem ook al meerder malen beantwoord: het gaat om de vraag en niet hoe het geschreven wordt.
Niet iedereen is niet evengoed in het schrijven en formuleren.
Maar wat maakt dat nu uit. Voel je vrij om elke vraag te stellen, ookal ben je minder goed in de taal.
Mijn man is wetenschapper, hoogbegaafd en dislectisch. Je zou zijn schrijftaal moeten zien.
Op de lager school werd hij vroeger met een liniaal op zijn vingers geslagen vanwege al zijn taalfouten, hij zou te dom zijn voor woorden en er zou nooit iets van hem terecht komen.
Dat is natuurlijk heel anders gelopen, maar het geeft maar weer eens aan hoe erg onze wereld in elkaar kan zitten.
Het schrijven van de taal is een code die mensen onderling met elkaar hebben afgesproken. Dat je die code niet goed beheerst wil niet zeggen dat je daarom niet mee mag doen.
Het getuigt al helemaal van grote arrogantie als je je boven anderen verheven voelt omdat jij toevallig de code wel beheerst.
Gewoon allemaal stellen die vragen, probeer je best te doen om hem voor de ander zo goed mogelijk weer te geven,maar verder maakt het helemaal niets uit. Meer dan oprecht je best kun je niet doen, dan zal iedereen je vraag graag beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 zou jij zo vriendelijk willen zijn om dit antw ook ff willen mailen naar mevrouw Naatje.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank u wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed gesproken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi pieker +1
Ik erger mij er absoluut niet aan.
Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan taal en typfouten.
Wat wel kan gebeuren is dat een vraag of antwoord onleesbaar is geworden. In dat geval kan je via reacties altijd om verduidelijking vragen. En als daar niet op gereageerd word. Jammer dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen problemen mee,het brengt wat leven in de brouwerij hier.