waarom kan je niet met een elektro moter een wiel laten draaien met daar op meerdere dynamos en zo stroom maken ?

met 1 dynamo maak je de stroom voor de moter die het wiel laat draaien , en de twede dynamo is pure winst goed kopere energie bestaat niet maar dit schijnt dus niet te werken ,waarom niet??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Door een natuurkundewet die zegt dat je niet meer energie ergens uit kan halen dan je erin stopt.
Ook al gebruik je 100 dynamo's. Trouwens, hoe meer je gebruikt, hoe erger je het maakt, elke dynamo heeft weer zijn eigen verlies.
Duizenden mensen hebben het al geprobeerd, het is echt zinloos.
14 jaar geleden
Als je nul verliezen hebt, dan kun je het wiel eenmalig op gang brengen, en dan blijft het draaien. Het wiel draait, de dynamo zet de beweging om in stroom, en daarmee drijf je het wiel aan.

Maar: de dynamo zet de beweging om in stroom, maar REMT DAARBIJ HET WIEL AF. Bewegingenergie van het wiel wordt omgezet in elektrische energie. Het wiel verliest dus energie!

Vervolgens gebruik je de stroom om het wiel aan te drijven. Daarbij zet de de elektrische energie weer om in bewegingsenergie van het wiel. Je maakt het eerder genoemde verlies aan bewegingsenergie precies goed.

Dit werkt alleen in een theoretisch systeem waarbij je geen wrijving hebt, een dynamo met 100% efficiëntie, en een motor met 100% efficiëntie.

Als je dan een tweede dynamo op het wiel zet, wekt die stroom op, maar onttrekt hij daarbij weer bewegingsenergie aan het wiel. Die bewegingsenergie wordt nergens door goedgemaakt. Het wiel zal dus steeds langzamer gaan draaien.

Overigens is deze vraag vaker gesteld. Zie de Bronnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft met het verlies van energie te maken.Elke nieuwe dynamo zal minder energie opwekken,tot tenslotte het hele zaakje stagneert!
Had je toch bijna het perpetuem mobilee uitgevonden!