Na hoe lang is een vers ongeopend pakje shag nog goed te roken?

M.a.w. hoe lang blijft het vers?

Toegevoegd na 13 minuten:
i.v.m. verblijf in buitenland.
Heeft het zin om voor een jaar mee te nemen,of wordt het na een paar maanden kurkdroog?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.7K

Het beste antwoord

goed dicht houden eventueel vacuum verpakken wil ook wel helpen.
probeer anders een een site te vinden van je favoriete merk
ze hebben vast wel een email adres
vergeet de vloei niet ;)
en oh ja bedenk dat je eventueel invoer rechten moet betalen in het land waarin je ze invoert
voor een jaar shag meenemen is toch een flinke smak geld vrees ik
Wellicht kun je bij een plaatsellijk goeie tabakszaak (als die over internet beschikt) eventueel bijbestellen
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat blijft best wel lang goed als het droog blijft... meerdere weken... En laatst kwam een oom van me langs en hij had in een oude schuur op een plank een paar sloffen sigaretten gevonden uit de tweede wereldoorlog, het waren "Amateurs" sigaretten, En die hebben we toen opgerookt, niets mee aan de hand... Dus het kan 60 jaar of meer goed blijven, mits steeds droog en donker bewaard...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
shag wordt juist onrookbaar als het uitdroogt!
capthavoc
14 jaar geleden
Jeetje had ze verkocht aan een museum of zo
of heb je alleen een geopend pakje gerookt ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de shag droog wordt kan je hem "vochtig" maken door er een nat watje in te leggen, na een paar uur (dag) is het vocht uit het watje opgenomen door de shag en issie weer lekker rol- en rookbaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar had een verzamelaar een hoop geld voor gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het leek op winner, erg lichte shag dus... En was lekker...
Als het kurkdroog is, is het niet meer lekker om te roken. Tja en ziek word je er toch wel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paar aardappelschillen bij te droge shag doet wonderen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt kirstenwind,maar het blijft rotzooi.
als het te droog word moet je er een heel klein stukje schil v.e aardappel in doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shag is nooit helemaal luchtdicht verpakt,dus het zal snel uitdrogen,en is dan eigenlijk niet meer te roken.
in de meeste Europesche landen kun je tegenwoordig shag kopen,en anders laat je het gewoon opsturen,als ze jou merk niet hebben.aan de kilo,s kan het niet liggen,want zo zwaar is de shag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een keer een sigaret uit 1940 gerookt en die was zwaar maar goed te doen. Bij droogte van shag aardappel schilletje er in en shaggie, als je ervan houd, smaakt top.