Een andere energie dan gehaald uit fossiele brandstoffen, met voornamelijk het kenmerk dat deze duurzaam is.

Kijk ook eens hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alternatieve_energie

En ééntje met interessant potentiaal voor Nederland:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blauwe_energie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wind,zonnepanelen,water(eb en vloed).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn energiebronnen die in plaats van de traditionele (vaak zwaar vervuilende) energiebronnen als kolencentrales kunnen worden ingezet. Bijvoorbeeld windenergie, of waterkrachtcentrales.

Toegevoegd na 1 minuut:
Preciezer nog: het zijn alternatieven voor fossiele energiebronnen - olie, gas, kolen - die naast dat ze zwaarvervuilend zijn, ook nog kunnen opraken. Zie ook http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/13322-alternatieve-energiebronnen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is maar een energiebron op aarde en dat is de zon... Hout is oud zonlicht, olie is nog ouder zonlicht, dus alle energie is afkomstig van de zon... Het wordt via licht in andere soorten omgezet, wind is zonlicht aangedreven dus... enz enz... (behalve kernenergie, dat is niet aan de zon gerelateerd, natuurlijk, want dat is E=MC kwadraat)

Alternatief wil alleen maar zeggen dat het nog niet op grote schaal opgewekt/toegepast wordt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alternatieve energiebronnen zijn bronnen als hulpmiddel om energie te geven.Het kan bijvoorbeeld ook red bull zijn die geeft je vleugels.Is een goed middel om uit te proberen.