Is het wenselijk als er ook XXL supermarkten in Nederland komen ?

Famila heeft een supermarktformule met XXL winkels die dus heel erg groot zijn. Famila wil naar Nederland uitbreiden . Een verrijking van aanbod en koop mogelijkheden of een gevaar voor de bestaande nederlandse supermarkt ?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ze hebben al een website met filmpjes www.famila.nl . Dit is geen reclame maar is bedoeld om de meningen te kunnen onderbouwen in mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Als het net zoiets is als de Maxis, vind ik het prima - ik ben op zich helemaal geen 'shopper', maar een regenachtige novemberdag snuffelen : ja, leuk. Maar op een klant zoals ik kunnen ze natuurlijk niet leven (1 x per jaar is me genoeg...)
Dus ik denk, dat Appie Happie-en-familie zich geen al te grote zorgen hoeven maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

'T drukt de kleine, gezelligere winkels weg. Efficiënter is 't wel. Maar 't wordt dus onpersoonlijker. Ik stem voorlopig nog 'nee'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het zelf wel prettig. In frankrijk en Belgie hebben ze ook hele grote supermarkten waar je alles in 1 keer kunt kopen en je uit veel meer producten kunt kiezen. Ik vind het een verrijking van aanbod en koopmogelijkheden en ik vind het ook nog een heel stuk prettiger winkelen dan in een kleine smalle supermarkt waar je eerst moet puzzelen met winkelwagentjes voordat je bij de kassa kunt komen.
Ik denk niet dat het een gevaar zou zijn voor de bestaande supermarkten omdat mensen ook wel eens een klein boodschapje doen en niet iedereen een vaste supermarkt heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen gevaar maar een goeie concurrentie ,deze grote supermarkten heb je hiet namelijk nog niet,en ik kom er regelmatig in duitsland,vaak goede aanbiedingen,grote parkeerplaats,en je kunt er nog wat eten ook.
wat mij betreft mogen ze komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken Famila niet maar ik ken wel de superstores. Ik vind het wel handig vooral als ze ook wat ruimere openingstijden hebben en gratis parkeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij hoeft het niet.
ik heb nu al een gids & kompas nodig als ik de ah xl inloop.
ik weet dat er geen skeletten worden gevonden, maar toch..
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ha ha..leuk een +1 voor je omschrijving :)
Waarom een gevaar voor de Nederlandse supermarkt? Zijn die allemaal zo goed dan? De Ikea heeft toch ook niet de lokale en duurdere meubelzaken uit de markt gedrukt?
Persoonlijk vind ik het wel een verrijking als er zo'n xxl-winkel zou komen. En dan het liefst met alles onder één dak. Dat bestaat in Frankrijk ook al en is prettig winkelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft,kunnen ze niet groot genoeg zijn! Maar dat is een persoonlijke mening.Om erachter te komen,of het wenselijk is, zou je een volksraadpleging moeten uitschrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt wel gelijk, is ook heel moeilijk om dit niet te willen . Maar de nederlands ruimtelijke ordening staat bijna geen weidewinkels toe. In Friesland is een vergunningsprocedure voor Famila al bijna afgelopen. En het ziet er niet goed uit.