Ik hoef je vast niet te vertellen dat de Ned. Antillen niet meer bestaan. Het is dus geschiedenis.

Je vraag is heel lastig te beantwoorden. Bedenk dat het hier om verschillende eilanden gaat, met verschillende economieen. Het ene eiland moet het hebben van havenactiviteiten, en het andere weer van het toerisme. Alle cijfers over het besteedbaar inkomen zijn dus voor de 6 eilanden verschillend.

Ook is het (althans voor mij) niet mogelijk om precieze getallen te vinden, over het besteedbaar inkomen. Maar wat wel te vinden is, is het BNP (Bruto Nationaal Product) per inwoner. Dat getal zegt heel veel, of bijna alles over de welvaart in een land, en kan prima vertaald worden naar besteedbaar inkomen.

Het BNP per inwoner op de Ned. Antillen is 16.000

Maar je hebt natuurlijk alleen iets aan die informatie als je kunt vergelijken, en dus interpreteren.
Daarom hier het BNP van een paar andere landen.

Noorwegen 54.900
Nederland 38.600
Ned. Antillen 16.000
Sri Lanka 3.900

Een beetje voorzichtig zouden we dus de conclusie kunnen trekken, dat wij in Nederland ruim 2 keer zo veel geld hebben te besteden dan de inwoners van de Ned. Antillen.