ik ben te laat met het bezwaar aantekenen tegen een parkeerbon in Amsterdam, heeft het nog zin om het alsnog te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Nee.

Alleen als je kunt aantonen dat je geen enkele mogelijkheid had om binnen de termijn bezwaar aan te tekenen, maak je heel misschien een kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee heeft geen zin, die termijn is er niet voor niks, dus je bezwaar zal verspilde moeite zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je de gehele periode dat je bezwaar kon maken aantoonbaar in ziekenhuis of buitenland hebt doorgebracht, anders wordt je bezwaarschrift onherroepelijk niet-ontvankelijk verklaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je toch al weet dat je fout bent heeft het sowieso geen zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De termijn van 6 weken die ze hanteren is er i.d.d. niet voor niets. Maar proberen kun je altijd, nee heb je en ja kun je krijgen. Overheidsinstanties nemen het zelf ook absoluut niet nauw met de beslistermijn die zij hebben. Ik heb ooit eens dik een jaar op een beslissing moeten wachten wat volgens de wet ongeveer drie maanden had mogen zijn. Als burger ben je dan heb je dan niets in de pap te brokkelen. Toen ik een advocaat inschakelde kwamen ze ineens heel snel op de proppen. Heel onrechtvaardig dat eenrichtingsverkeer. En anders bel je ze toch een keer op en dan vraag je waar de beslissing op je bezwaarschrift blijft. Dan zeg je toch gewoon dat je wel degelijk een bezwaar hebt ingediend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat laatste stukje van je snap ik niet. Wat heeft 't voor zin om te zeggen dat je een bezwaarschrift hebt ingediend als dat niet zo is? Ze kunnen hem dan toch niet vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies en dan ben je zo goed om hem gewoon 'nog een keer' op te sturen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wilt niet weten hoe vaak dat gebeurd...
Nee, de termijn die ze hebben staan houden ze strak aan vast. Vandaar dat de termijn ook zo lang is. (6 of 8 weken na dagtekening).