Lees de kleurbetekenis, symboliek van ruim 40 bloemen
in deze link:

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/feestdagen/14632-betekenis-kleur-bloemen-liefde-vriendschap.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aantrekkelijk zijn voor de bijtjes, die voor de voortplanting moeten zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleuren van de bloemen zitten in het DNA. Er zijn zoveel verschillende kleuren, omdat er dan genitische diversiteit is. Dit maakt organismen minder kwetsbaar voor genetisch aangelegde ziektes. En de kleuren zijn zo fel, zodat insecten erdoor worden aangetrokken, en het stuifmeel zo overbrengen naar de andere bloemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel bloemen hebben prachtige gekleurde bloemblaadjes om insecten te lokken. De meeste bloeiende planten zijn afhankelijk van insecten om stuifmeel van bloem tot bloem te laten transporteren.
Planten die ’s nachts bloeien, hebben veelal bleekgetinte bloemen, zodat ze in het donker oplichten en de nachtvlinders ze kunnen zien. Veel bloemen zijn naast kleurig, ook geurig om insecten aan te trekken voor de bestuiving.