als je een vaste relatie hebt, hebt je al helemaal niks te zoeken op dating sites, of je bezig te houden met daten. het is tegenwoordig supermakkelijk een date te krijgen door alle sites op internet waar je kontakten kunt leggen. een heel groot deel van de mensen die daar komen hebben gewoon een vaste relatie. dus dan speelt daten een grote rol in vreemdgaan ja.
daten terwijl je een relatie hebt = vreemdgaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

;-))) je blijft aan de gang he grappenmaker.

Daten is voor 95% vreemdgaan. En dat zal het ook wel altijd blijven ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1
Daten is namelijk 100% vreemdgaan! Ik ga er hierbij wel vanuit dat het een situatie betreft waarbij iemand al een relatie heeft en dit doet zonder meedeweten van de partner. Heeft de persoon geen relatie of de partner is akkoord met het daten dan is het 0% vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus blijft het 95%, want er staat niet bij dat je een scheiding moet maken in het geheel.
Mensen die single zijn en daten zijn bijna (dus niet geheel) te verwaarlozen op datingsites etc. Je kunt het er natuurlijk niet mee eens zijn, maar ik refereer alleen naar mijn eigen ervaringen omtrent dit fenomeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij gaat er dus vanuit dat 5% op de datingsites vrijgezel is? Dat lijkt me nogal aan de hoge kant. ;) Of ga je er van uit dat van degene die daadwerkelijk over gaan tot een date 5% vrijgezel is? Ik dacht juist dat de 'officiele' cijfers aangeven dat ongeveer 50% van de mensen (mannen en vrouwen) wel eens vreemd gaan. Dan zou je, als dat de intentie van antwoord was, dus 50% hebben moeten antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, als je al het vreemdgaan meetelt tov het niet vreemdgaan.
Ik refereer aan mijn ervaringen op datingsites etc en dan kom ik op een veel hoger cijfer, wat logisch is want de mensen die NIET vreemdgaan staan niet op datingsites etc.
Ergo, speelt daten een grote rol bij vreemdgaan en gaan mensen het liefst vreemd via datingsites etc. Zeker 95%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, jij hebt de vraag dus duidelijk anders gelezen dan ik. Jij gaf het % dat vreemdgaat d.m.v. daten en ik gaf de mate aan waarin ik daten, binnen een relatie, vreemdgaan vind. Blijkbaar was de vraag dus op meerdere manieren uit te leggen.
Kan de -1 niet meer terugdraaien. :(
Nee, het is andersom: vreemdgaan speelt een rol bij het daten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een relatie hebt en je gaat daten is dat vreemdgaan ja. Heb je geen relatie speelt daten ook geen rol bij het vreemdgaan, maar dat is logisch.

Overigens is het door internet in mijn ogen wel een stuk makkelijker geworden voor mensen om eens een keer buiten de pot te pissen (om het maar even zo te noemen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor iedereeen zal het gevoel van vreemdgaan op een ander niveau liggen. De een zal het al als vreemdgaan ervaren als hij/zij date, de ander zal pas vinden dat hij/zij vreemdgaat als hij/zij bij een ander in bed duikt, maar zoenen is dan nog niet 'fout'...

Ik zelf vind het al vreemdgaan als je date met een ander. Je hebt je in je hoofd dan toch al afgekeerd van je partner, bent stiekem al aan het fantaseren hoe het zou zijn met iemand anders te gaan. Anders was het namelijk geen date geweest, maar een afspraak tussen vrienden. Ik heb een aantal mannelijke vrienden, dus ik weet heel goed het verschil tussen een date en een afspraak.
Als je liefde en respect voelt voor je partner blijf je in hoofd en lijf bij hem/haar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij date je niet als je een relatie heb. Maar goed vreemdgaan is persoonlijk en gebaseerd op afspraken na wederzijds criteria te hebben vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er afspraken over zijn gemaakt is het geen vreemdgaan meer dan heb je een openrelatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lotus Misschien moet je eens een kijkje gaan nemen op de datingsites, daar is 95% getrouwd of heeft een relatie.
En neem maar van mij aan dat ze daar allemaal zijn om een date te scoren en dus vreemd te gaan. Van de 95% claimt ongeveer 20% dat zijn of haar partner weet van de inschrijving op de datingsite en de actviteiten van zijn/haar partner. Maar niets is minder waar. Er wordt nog steeds enorm veel gelogen omtrent daten en vreemdgaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zal ik daar maar niet gaan kijken. Voor je het weet kom je daar een bekende, familielid of nog erger je partner tegen. ;) Is het dan nog vreemdgaan als je met je eigen partner afspreekt via een datingsite?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@John ;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ceejee: Om te beginnen geloof ik niets van het hoge percentage van 95% dat niet single zou zijn op datingsites. Dan zouden mijn man en ik bizarre uitzonderingen zijn dat wij, op dat moment allebei single, nou net toevallig elkaar tegen zijn gekomen. Idem voor al die andere stellen die elkaar op een datingsite zijn tegengekomen en op dat moment allebei single waren. Volgens mij wordt het beeld vooral vertroebeld door de 'veelplegers': de getrouwde mannetjes die iedereen van het juiste geslacht op een datingsite spammen, onder het motto 'er moet er toch één zijn die erin trapt?' En verder: natuurlijk liegt een deel (waarschijnlijk zelfs een fors deel) van de mensen die zeggen dat hun partner 'ervan weet'. Maar schrijf die groep niet collectief af: we bestaan echt. (Ik kom zelf al een tijd niet meer actief op datingsites, al was het maar omdat de goeden onder het imago van de slechten lijden, maar voel me toch een beetje aangesproken. Ik heb namelijk ook ooit een profiel op een datingsite gehad, waar ik - geheel naar waarheid - vertelde dat ik getrouwd was, maar geen monogame relatie had.)
Daten is toch een ander goed"nederlands" woord voor afspraak? IK zie echt niet in,waarom je geen date kunt hebben zonder relatie! Meestal maakt men een afspraak juist omdat men GEEN relatie heeft.