1.Denk niet aan hetgene waar je van moet huilen. Denk aan leukere, andere dingen, bijvoorbeeld die ene keer toen je heel veel lol had met je vrienden en familie tijdens je verjaardag.
2.Loop weg van de situatie waardoor je moet huilen.
3.Houd je ogen wijd open en knipper zo min mogelijk. Het is gemakkelijker om je tranen tegen te houden als je nog niet huilt dan om ze te laten stoppen als je al wel aan het huilen bent.
4.Beweeg je hoofd niet en kijk omhoog met je ogen. Het is bijna onmogelijk om te huilen als je dit doet.
5.Knijp jezelf of bijt op je tong zodat je aandacht naar de fysieke pijn uitgaat en niet naar het feit dat je moet huilen of de oorzaak waardoor je moet huilen.
6.Beeld in dat je vanuit de lucht naar de situatie kijkt, en zie dat deze situatie maar iets kleins is tegenover wat er allemaal gaat gebeuren in je leven. Het zal snel overgaan.
7.Geef jezelf zo af en toe wel tijd om te huilen over die ene druppel die de emmer liet overlopen. Als je dit niet doet, heb je de neiging om overal in huilen uit te barsten, en het is beter om dat thuis te doen dan ergens openbaar.
8.Soms weten mensen niet dat ze je pijn doen. Als je het hen niet laat weten door te huilen, zorg voor andere manieren om het hen te laten weten. Anders moet je de situatie zo goed en veel mogelijk ontwijken.
9.Huilen maakt dat je als een mens gezien wordt, dus het is niet erg om je af en toe te laten zien. Het is vermoeiend om steeds je tranen proberen tegen te houden en uiteindelijk zal ook jij er doodziek van worden. Jij voelt je er beter door nu je je tranen hebt laten gaan, en mensen zullen dichter bij je staan door je te troosten en te helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je voelt dat je emotioneel wordt, kijk dan naar boven. Door naar boven te kijken, prikkel je namelijk het gedeelte in je hersenen van je ratio. Terwijl je, als je naar beneden kijkt, juist dieper in je emotie gaat zitten. Niet gek dus dat verdrietige mensen altijd geneigd zijn zich klein te maken en hun hoofd in hun handen te verbergen.
Zoiets eenvoudigs als naar boven kijken kan dus helpen.

Nog iets simpels dat ook kan werken, is bij een opkomende emotie aan iets compleet anders gaan denken. Ga bijvoorbeeld de tafel van vier af in je hoofd.

Wanneer je emoties toch te heftig worden, kan je best even de kamer uitlopen.
Zorg altijd voor een goed gevulde make-up tas. Dankzij make-up lijkt het net alsof het nooit gebeurd is.

Overvalt het je toch als je bij mensen bent, is het beter om je emoties toe te laten en er later, als je bedaard bent, iets over te zeggen. Dit kost je minder energie dan wanneer je koste wat het kost je tranen wilt bedwingen.