Zet al die reclame nou echt zoden aan de dijk?

Heb jij ooit wel eens een opdruk op een plastic tasje gezien en gedacht: 'Goh, daar zal ik m'n boodschappen eens gaan doen!' ?
Waarom wordt er zoveel geld gestoken aan reclame die mijns inziens totaal geen werkelijk effect heeft, zoals opdrukken op tassen, bussen, vrachtwagens etc.?
Of is het een onbewust proces? (hoe vaker je dat bepaalde logo onbewust opslaat in je geheugen, hoe groter de kans dat je op een dag die bepaalde winkel binnenstapt).
Ik kan het bijna niet voorstellen.
Ik heb in mijn leven al 100.000 keer plastic tassen van Dirk van de Broek voorbij zien komen, maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om bij 'm op bezoek te gaan...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is een wonderlijk proces dat zich buiten je werkelijkheid afspeelt. Ik heb overigens nog nooit zo'n tas gezien, maar zou graag een keertje bij Dirk van de Broek op de koffie gaan.

Het beste antwoord

Geen enkel bedrijf geeft nodeloos geld uit, geen enkel bedrijf... En geen enkel bedrijf gooit geld zomaar over de balk, is dat alleen al niet genoeg reden om aan te nemen dat elke cent die ze uitgeven aan reclame zijn geld dubbel en dwars opbrengt? en je zegt het al in de vraagstelling de reclame van Dirk van den broek werkt uitstekend...

Neem van mij maar aan dat zij veel slimmer zijn dan jij... herhaal een leugen een x-aantal keer en dan gelooft iedereen het, of je wil of niet, dat is nou reclame...

Wie twijfelt er nog dat er een recessie is? Ook dat is reclame maken voor het fenomeen "recessie"... Nu is iedereen ervan overtuigt dat er een recessie heerst en nu kan er OMDAT er een recessie is geïncasseerd worden en staan wij toe dat we beroofd worden vanwege die vermeende recessie... AOW-leeftijd op 65 en wacht maar op veel meer maatregelen die op stapel staan...

Reclamejongens zijn slimmer dan wij, neem maar van mij aan... politici zijn ook reclamejongens...

Dus die vermaledijde reclame zet ECHT zoden aan de dijk... helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
leuk dat je er weer bent xinix! :)
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tering jantje, Xinix is terug, en geeft daadwerkelijk een fatsoenlijk antwoord! +1, ouwe koekenbakker; en welkom terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
67 bedoelde je?

Andere antwoorden (6)

Je hebt al 100.000 keer plastic tassen voorbij zien komen van Dirk van de Broek... En dat is nou de bedoeling van reclame: Naamsbekendheid creëren en behouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar heeft het je toch al aan het denken gezet dat je in elk geval nadenk over Dirk van de Broek.
is al een effect.
14 jaar geleden
Je kunt van één ding uitgaan: bedrijven geven op langere termijn geen geld uit aan zinloze reclameuitingen.
Het werkt echt. De hoofdzaak is dat het een vertrouwd straatbeeld wordt, dat merk.
14 jaar geleden
Als toevoeging bij de andere antwoorden: Als je dan TOCH plastic tasjes laat maken, waarom dan niet je eigen logo erop zetten? kost nauwelijks meer dan een wit tasje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoden aan de dijk niet, maar wel joden aan de zeik. ik ga altijd plassen met reclames vandaar ;-)

ik ken sommige reclames uit mijn hoofd, maar dat heeft meer met dwangnuroses te maken dan dat ik echt geintereseerd ben.
er zijn nog steeds mensen die in leen reclames trappen, of in acties (dat eigelijk geen actie is maar mensen geloven dat)
dus wat dat betreft ja het werkt nog. anders zou het wel stoppen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klopt natuurlijk niet wat Xinix zegt: dat geen enkel bedrijf nodeloos geld uitgeeft. Dat kan je ze algemeen niet stellen.
Dat komt juist heel vaak voor. Mede daarom gaan bedrijven failliet of komen in zwaar weer.
En dan de vraag of zoveel reclame zoden aan de dijk zet? Ja, maar natuurlijk is niet iedereen er even gevoelig voor. Maar ook mensen die denken dat ze er niet gevoelig voor zijn, zijn dat vaak stiekum toch: nl. onderbewust.

Hét beste voorbeeld van marketing is toch wel Microsoft. Keer op keer zijn ze de veroorzaker van gigantisch financieel en ander leed, vanwege hun brakke software (vooral op 't gebied van veiligheid, dan). Maar hun enorme marketing-machine werkt uitstekend: bijv. zeer goedkoop Microsoft-produkten op scholen aanbieden via SLIM/SLB o.i.d, zodat de jeugd vanzelf alleen nog maar Microsoft wil, eenmaal doorgestroomd naar bedrijfsleven.

Toegevoegd na 37 seconden:
"ze algemeen" = "zo algemeen"