Water geeft wel een geur af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb water nog nooit geroken hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je toch eens proberen,weet je gelijk of het ruikt!
Water is overal aanwezig; alle lucht om ons heen bevat waterdamp. Daardoor filterd je neus de lucht van water weg als zijnde achtergrondsruis. Hetzelfde geldt voor CO2 en zelf bepaalde lichaamsgeuren: Als je mensen tegenkomt met een fundamenteel ander dieet zoals africanen en chinezen heb je het idee dat deze erg sterk ruiken. Echter, wij ruiken net zo sterk, alleen allemaalmet dezelfde zuren basis: Die ruiken we niet omdat we het als achtergrondsgeurs zien.

Zo ruik je ook meestal de geur van je eigen huis niet, terwijl je bij andere thuis eigenlijk altijd een geur ervaart
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water heeft wel een geur. Echter drinkwater daarentegen wordt geurloos gemaakt door de toevoegingen die wij hieraan geven om ons water schoon en drinkbaar te maken. O.a. door de chloorverbindingen die worden toegevoegd. De geur van water heeft meerder oorzaken zowel organisch als anorganisch. Zodra je je drinkwater wel zal ruiken is deze niet voor consumptie geschikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zuiver water heeft chemische eigenschappen die in principe gedetecteerd kunnen worden, maar onze eigen chemo-detector (de neus) kan dat niet. (Of het detecteert het als een onbelangrijke geur die gegenereerd moet worden - kweenie precies.) In ieder geval krijgt geen mens het voor elkaar de de geur van zuiver water ervaren. Vandaar dat water geurloos wordt genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
gegenereerd = genegeerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schoon water is reukloos smaakloos en kleurloos en daarom kun je schoon water niet ruiken,proeven en kun je er doorheen kijken.