hoe heet de prijs voor het beste kinderboek in belgie

de prijs van belgie

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (4)

Bovenste Beste Kinderboek

Toegevoegd na 1 minuut:
De publieksprijs Bovenste Beste Kinderboek is een organisatie van de Groep Kinderboekenuitgevers binnen de VUV (Vlaamse Uitgevers Vereniging)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boekenleeuw: Belgische prijs voor het beste kinderboek, vergelijkbaar met de gouden griffel.

Boekenwelpen: Belgische prijs voor de beste kinderboeken, vergelijkbaar met de zilveren griffels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De prijs Bovenste Beste Kinderboek is een prijs die elk jaar wordt uitgereikt door boek.be, in samenwerking met de Vlaamse kinderboekenuitgeverijen, en waaraan alle klassen uit Vlaanderen kunnen deelnemen. Er zijn vier leeftijdsgroepen : 3-5 jaar, 5-7 jaar, 7-9 jaar en 9-12 jaar. In elke categorie wint het boek dat de meeste stemmen van de kinderen krijgt. Daarnaast wordt ook een kind dat op dit boek gestemd heeft in de bloemetjes gezet. Het krijgt zijn gewicht in boeken én een bezoekje van de verkozen auteur in de klas.
Bronnen: