Wat gebeurd er als je niet je intüitie volgt?

Als je het liefst voor B gaat en toch vervolgens voor A gaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (12)

Is misschien wel een herziene intuïtie en pakt dan toch goed uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oké.. kan je het herziene uitleggen misschien? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je wilt je intuitie volgen maar daaarna krijg je een signaal van toch maar niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op die manier! Ik snap het ;)
Als je voor A gaat en niet voor B, zul je nooit weten wat er was gebeurd als je wel voor B was gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
50 procent kans dat je het goed had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je rationele keuze goed uitpakt is er niets aan de hand. Pakt het verkeerd uit zal zich zo'n had-ik-maar stemmetje laten horen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het liefst voor B gaat maar je doet A, als dat verkeerd loopt krijg je spijt 'had ik maar'.
Als je voor B had gekozen omdat je dat het liefst wou en dat gaat fout.. dat is dan alleen maar jammer want voor jou heb je het juiste gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste onder ons zijn niet meer gewend naar hun intuitie te luisteren, heel vroeger deed men niet anders.
Nu moeten we overal over nadenken en naberekenen en navragen en naoverwegen.
Terwijl je gewoon al zeker wist dat het ja of nee was.
En ja, als je dat niet meer volgt, sja wie zal het zeggen?
Het leven zal het je leren, al je oplet teminste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij loop je groot kans dat er dan altijd iets blijft knagen; je blijft je afvragen hoe het gegaan zou zijn als je voor B had gekozen.
Anderzijds als het met B fout loopt heb je geleerd (en leergeld betaald) en ben je misschien qua geld armer, maar een ervaring rijker.
En gemiste ervaringen zijn later niet door geld te vervangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De praktijk zal het je uitwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wikipedia:

Intuïties kunnen berusten op inzichten die via ervaring zijn verkregen. In deze zin hebben zij een nuttige functie in het sturen van ons gedrag in complexe situaties, of bij complexe vaardigheden. Intuïtieve ingevingen leiden echter niet altijd tot juist beslissingen. Dit geldt in het bijzonder voor ingevingen waarbij het gevoel overheerst. Zo kan bijvoorbeeld impulsief gedrag soms leiden tot verkeerde keuzes of beslissingen, omdat men niet alle aspecten van een situatie heeft doordacht. Intuïtie kan ook een rol spelen bij ons geheugen. Men spreekt dan van impliciet geheugen. Soms denken mensen zeker te weten dat zij iets of iemand eerder hebben gezien, of dat zij iets hebben meegemaakt. Deze herinneringen blijken echter niet altijd met de realiteit overeen te stemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het liefst voor B gaat en toch vervolgens voor A gaat dan blijft het een gok.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je intuïtie volgt dan zal het leven zich veel prettiger afspelen dan wanneer je dat niet doet... Het is zelfs zo dat de grootste leiders in de wereldhistorie meer luisterden naar hun intuïtie dan naar hun ratio...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor A gaat, en het loopt niet goed af, zul je balen dat je niet toch B hebt genomen. Maar als je voor A gaat, en het blijkt uiteindelijk toch een goede beslissing te zijn ben je alweer vergeten dat je eerst het liefste B wilde, of je bent blij dat je een wat meer weloverwogen beslissing hebt genomen i.p.v. hem te baseren op een puur intuïtief gevoel.