Ik kan s'ochtends mijn bed nooit uitkomen... Heeft iemand wat tips?

Aan een leuke schooldag denken had ik al geprobeerd...

Toegevoegd na 7 minuten:
Bedankt voor alle reacties:) ik ga ze allemaal proberen;)

Weet jij het antwoord?

/2500

zet je wekker verder weg zodat je er uit moet om de wekker uit te zetten. en dan ook echt eruit blijven.

Al het licht aan doen. Als het donker is dan blijf je slaperig. Daar spelen de fabrikanten van wekkers met licht ook op in. Dus gewoon alle lampen aan zetten en de gordijnen open doen.

op tijd je bed in gaan en jezelf een schop onder de kont geven. Kwestie van gewenning. Wellicht werkt zo'n wakeup-light zodat je al langzaam wakker wordt.

Zet de wekker ver bij je bad vandaan. Dan moet je er ook echt uitstappen. Koop een smartphone. Die van mij kan ik zo instellen dat ik eerst een puzzeltje moet oplossen voor het alarm uitgaat. Toegevoegd na 28 seconden: bed natuurlijk. niet bad...

Ik zet mijn wekker altijd 3 kwartier voordat ik er uit moet op snooze, die tijd hed ik nu echt nodig om wakker te worden. Eerder had ik er geen last van, maar nu echt wel.

Eerder je bed IN gaan zodat je voldoende slaap hebt.

Een paar dagen heel vroeg naar bed gaan. Op die manier wen je aan vroeg opstaan. Op een gegeven moment is je biologische klok ook gewend aan vroeg opstaan. Het werkt echt!

Ik gebruik 2 wekker een wekker loopt 10 min eerder af dan de ander en dat geeft mij het idee dat ik even heb kunnen blijven liggen maar vaak zit ik al op de rand van het bed als de tweede gaat aflopen. de wekkers moeten wel een verschillende toon hebben.

Neem een trilwekker voor onder je kussen. Doven en slechthorenden gebruiken die ook om op tijd wakker te worden.

Vroeger naar bed gaan en geen koffie of alcohol voor je gaat slapen.

In de zomer, als de zon al wakker is, heb ik er geen problemen mee, maar nu wel... Ik slaap vlak naast de keuken (zo is de indeling van m'n appartement nou eenmaal), dus ik strompel op de autopiloot naar de Senseo, en maak gauw een bakkie, waarmee ik dan terugkruip in bed. En dan met kleine slokjes onder m'n warme dekbed langzaam de dag laten beginnen.

School moet nou eenmaal en je steekt er ook nog van op voor later! ;) Je hebt van die wekkers waardoor je echt uit bed moet komen om ze uit te zetten lol zoals de 'helikopter'. Als je die programmeert, moet je eruit om die irritante loei uit te zetten, omdat hij opvliegt als 'ie afgaat. Doe dat ruim voordat je naar school gaat zodat je relaxed je ontbijt kan nuttigen, douchen etc... Heb je ook ff tijd voor jezelf. Als je eenmaal werkt later moet je ook vroeg op haha!

Je ligt dus al je hele leven in bed want je kan er niet uitkomen. Of bedoel je dat je er bijna niet uit kan komen. In dat geval doe je precies hetzelfde maar dan wat eerder.

Gewoon blijven liggen.

Bronnen:
Logica

Wekker speelt verstoppertje AMSTERDAM - Speciaal voor mensen die 's ochtends moeilijk uit hun bed kunnen komen, is er de Clocky, een wekker die zich verstopt zodra de snooze-knop wordt ingedrukt. Veel mensen hebben er last van: het bed is te warm, de wekker gaat te vroeg en eigenlijk hebben ze nog uren slaap nodig. De snooze-functie biedt dan uitkomst. Nog even een paar minuutjes wakker worden, voordat de blote voeten de koude vloer op moeten. Het probleem is dan wel dat mensen heel lang achter elkaar 'snoozen' voordat ze de stap uit bed wagen. Met als logisch gevolg dat ze zich moeten haasten om op tijd op hun werk of school te komen. Clocky biedt uitkomst. De wekker gaat bij de wektijd doordringend piepen maar zodra de snooze-knop wordt ingedrukt, springt het apparaatje naar beneden om in volle vaart, hotsend en botsend, een verstopplek te zoeken. Als na een aantal minuten het alarm weer afgaat, moet de slaper wel zijn bed uit om Clocky te gaan zoeken. Of je er vrolijk van wakker word weet ik niet (-;

Er zijn speciale gadgets te koop voor deze situatie. Bijvoorbeeld een wekker aan een touwtje die steeds hoger "klimt " naarmate zijn repetitie functie wordt genegeerd. Ik herinner me ook de puzzel wekker die je eerst in elkaar moet zetten voor hij ophoudt. Zelf zet ik drie wekkers , als ik de eerste twee negeer , of uitzet , is er altijd nog de derde .

Wat ik wel eens heb gedaan, is een nacht overslaan. Als je laat gaat slapen, kan dat wat zijn. Dat is misschien niet zo heel gezond, maar het hielp bij mij wel. De volgende dag wordt je dan vroeger op de avond moe, en dan kom je er 's ochtends ook wat makkelijker af. Er zal vast wel een dag zijn dat je heel laat gaat slapen, ga niet slapen, misschien alleen even op bed liggen. Zeker voor mij is het beter een nacht níét te slapen, dan om een nacht drie uurtjes te slapen, want dan ben ik de volgende dag brak. Als ik een nachtje doorhaal, ben ik dat raar genoeg niet.

gewoon jezelf het bed uit knikkeren,zit niets anders op.

Wekker verder weg zetten, hele handige tip, maar als ik echt niet uit bed wil komen heb ik het liever dichtbij bed. Dus ik gebruik meerdere wekkers, heb er nu 2 , maar meer is nog beter. Of je deken van je afgooien doordat je het koud krijgt wordt je wakker+licht; lamp aan of gordijnen open.

Bronnen:
me

direct opstaan,anders val je zo weer in slaap

ik heb twee tips tip1 ga pas naar bed als je moe bent maar ga wel op een vast tijdstip uit bed tip 2 zoek het licht op. geen kunstmatig licht maar doe de gordijnen open

Ik had vroeger een krantenwijk, in de ochtend, moest er om 05:15 uit. Naast lag een quarts horloge met daarop het eerste alarm om 05:00 Een meter verder (maar nog min of meer binnen handbereik) stond een wekkerradio afgesteld op 05:05 Aan de ander kant van de kamer 05:15 stond een geldkistje: Hierin zat een vreselijke herrie wekker in opgesloten. De sleutel verstopte in iedere avond op een andere plek Bij het afgaan van het eerste alarm (die zette ik op de automaat uit uiteraard) begin ik al na te denken over waar ik de sleutel dit keer verstopt had. Ben nooit te laat geweest.

IK gebruik als student altijd 5 wekkers noem me gek maar het werkt Om het kwartier gaat er een wekker af... EN telkens staat de wekker verder van me bed en de laatste is weg van me bed zodat ik moet uit me bed komen...

als ge koffie drinkt kunt gij later gaan slapen 1.ge slaapt te laat 2.of neem pilletjes

een glas water naast je bed zetten en iemand vragen het over je heen te gooien!

Zet 's avonds een blikje Redbull op je nachtkastje en drink dat op als de wekker gaat. Als je lauwe Redbull niet te drinken vind: er bestaan mini-koelkastjes voor op de slaapkamer.

Ik ben er nog steeds geen held in, maar: Een rustig "avond-ritueel" doet voor mij vaak wonderen. Praktisch gezegd zorg ik gewoon dat ik zoveel mogelijk dingen alvast voorbereid voor de ochtend. M'n tas inpakken, kleren klaarleggen, ontbijt klaarzetten, enzovoorts. Maar het belangrijkste van die paar minuten is met je gedachte even je ochtend voor de geest te halen, een paar keer te herhalen hoe laat je waar moet zijn, hoe laat je dan op de fiets wil zitten en hoe laat je dan daarvoor uit je nest moet komen. Deze tijd is beter besteed dan zo snel mogelijk in je bed te kruipen. Als je in bed ligt, nog even denken aan het op tijd opstaan. Je hoeft jezelf niet mentaal te pijnigen, maar een beetje mindfucken is makkelijk en doet wonderen. (-: Wat ik tijdens mijn studie deed: Koffie apparaat (zo'n gewone, met een senseo kan het niet) met een tijdklok op m'n nachtkastje.

Een koudwater douchekop boven je bed hangen met een timerfunctie eraan gekoppeld. Nou geheid dat je je bed uitkomt, en je bent meteen gedouched.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100