Mag je op je verjaardag ook vuurwerk afsteken voor mij begind er ook een nieuwjaar ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oliebollen bakken mag altijd! Er zijn namelijk gekken, die dat doen. (Ik ken ze.) ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +1

Antwoorden (6)

Er begint een nieuw levensjaar voor je, maar geen nieuw jaar op de jaarkalender, dus helaas; je zult het zonder vuurwerk moeten vieren... al zijn er hele leuke andere dingen om het mee te vieren, zoals bijvoorbeeld sterretjes :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je geboren ben op 31 dec. of 1 jan. Dan mag je ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
.. en dan tijdens de bekende uren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag mits je een vergunnining krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In beginsel niet, maar je kunt natuurlijk inderdaad een vergunning aanvragen (die dan zal worden afgewezen, omdat er anders elke dag wel iemand vuurwerk wil gaan afsteken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier niet hoor... om de haverklap wordt er wel wat afgestoken... met vergunning uiteraard.
Als iedereen op zijn verjaardag vuurwerk af zou mogen steken, zou er dus elke dag vuurwerk afgestoken mogen worden. In Nederland is dat niet zo.
In het Vuurwerkbesluit is vastgelegd dat men vuurwerk mag afsteken op 31 december van 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts.
Voor vuurwerk op evenementen kan een ontbrandingsvergunning worden aangevraagd. Deze wordt door de provincie afgegeven. Maar of ze deze afgeven voor jouw verjaardag durf ik te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze gemeente laat elk jaar met de kermis vuurwerk afsteken, daar heeft ze een vergunning voor. Het zal echt niet toegestaan worden voor dergelike kleine particuliere festiviteiten!