Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je op je verjaardag ook vuurwerk afsteken voor mij begind er ook een nieuwjaar ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oliebollen bakken mag altijd! Er zijn namelijk gekken, die dat doen. (Ik ken ze.) ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag +1

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Er begint een nieuw levensjaar voor je, maar geen nieuw jaar op de jaarkalender, dus helaas; je zult het zonder vuurwerk moeten vieren... al zijn er hele leuke andere dingen om het mee te vieren, zoals bijvoorbeeld sterretjes :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je geboren ben op 31 dec. of 1 jan. Dan mag je ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
.. en dan tijdens de bekende uren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag mits je een vergunnining krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In beginsel niet, maar je kunt natuurlijk inderdaad een vergunning aanvragen (die dan zal worden afgewezen, omdat er anders elke dag wel iemand vuurwerk wil gaan afsteken).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier niet hoor... om de haverklap wordt er wel wat afgestoken... met vergunning uiteraard.
Als iedereen op zijn verjaardag vuurwerk af zou mogen steken, zou er dus elke dag vuurwerk afgestoken mogen worden. In Nederland is dat niet zo.
In het Vuurwerkbesluit is vastgelegd dat men vuurwerk mag afsteken op 31 december van 10 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts.
Voor vuurwerk op evenementen kan een ontbrandingsvergunning worden aangevraagd. Deze wordt door de provincie afgegeven. Maar of ze deze afgeven voor jouw verjaardag durf ik te betwijfelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze gemeente laat elk jaar met de kermis vuurwerk afsteken, daar heeft ze een vergunning voor. Het zal echt niet toegestaan worden voor dergelike kleine particuliere festiviteiten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding