Hoelang duren dromen?

Ik heb wel eens gehoord dat een droom eigenlijk een soort flits is die maar 0,5 sec duurt.. is dat waar? ik heb ook wel eens gehad dat mijn droom precies was afgelopen toen mijn wekker ging hoe kan dat?
hoe kan het dat je soms in een zwart gat valt maar uiteindelijk toch nooit te pletter valt of iets dan wordt je ook altijd wakker.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
4.2K

Antwoorden (3)

Een tijdje terug hoorde ik dat je maar een kwartier per nacht droomd, ook al lijkt het een hele dag dat je droomd, dan is het in werkelijkheid maar een kwartier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb ik dat ook wel eens gehoord op Nat Geo ofzo. De eigelijke droom duurt heel kort, maar het maakt veel indruk op je hersenen dat die over blijven nadenken zegmaar. Daarom lijkt het lang te duren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger dacht ik ook altijd dat een droom de hele nacht deed vanaf het moment dat ik sliep tot ik wakker werd. Maar daar klopt natuurlijk niks van. Ik heb ooit eens over dromen geleerd dat je gemiddeld 8 dromen per nacht hebt en dat je er soms maar 1 van kunt onthouden. Want als je je niks meer kunt herinneren, denk je dat je nieteens gedroomd hebt. Dat is dus niet waar, je kunt ze alleen niet herinneren.

Een droom duurt ongeveer een kwartier tot een half uur. Hij duurt dus gewoon net zo lang als dat het in het echt zou zijn !

En je valt nooit te pletter omdat het maar een droom is ;p Maar je schrikt zo dat je denkt dat je te pletter valt, dat je er wakker van wordt !

Nou ik hoop dat je want aan mijn antwoord hebt !
xxxxxx <'3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier sluit ik mezelf bij aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaa ;p